کد خبر: 1142682
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
معاون راهداری اردبیل:
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در نوروز امسال کرایه ناوگان عمومی افزایش نمی یابد وبا هرگونه تخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا شیرین زاده در جلسه سفرهای نوروزی که با حضور نمایندگان شرکت ها و انجمن های صنفی حمل ونقل مسافری در راهداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز امسال کرایه ناوگان عمومی افزایش نمی یابد وبا هرگونه تخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه افزود: در زمان اجرای این طرح تیم هایی متشکل از راهداری، پلیس راه، صمت و بازرسی در ترمینال ها حضور یافته و بر نحوه ارائه خدمات به مردم نظارت خواهند کرد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از تشدید نظارت ها برعملکرد شرکت های مسافربری، ناوگان و رانندگان مسافری در این ایام خبر داد و افزود: اکیپ های راهداری نیز در محورها مستقر خواهند شد تا بر نحوه عملکرد شرکت ها، اتوبوس ها و وضعیت ناوگان ها نظارت ویژه داشته باشند.

شیرین زاده از مدیران فنی شرکت های مسافربری خواست بر صورت وضعیت، چک لیست، نرخ کرایه ها و تجهیزات ایمنی اتوبوس ها نظارت داشته باشند تا وسایل نقلیه عمومی بدون نقص مسافرت خود را آغاز کنند.

وی همچنین از مردم و مسافران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون مربوطه رسیدگی و با راننده و شرکت خاطی برخورد شود.

وی با بیان اینکه در خصوص نرخ کرایه ها و نقص در تجهیزات ایمنی ناوگان ها هیچگونه کوتاهی و اغماض مورد قبول نیست، یادآور شد: شرکت ها موظف هستند برای همه مسافران بلیت صادر کرده و فقط از محل ترمینال مسافرگیری کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۴۸۹ رای در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شرکت ها و رانندگان صادر شده است.

شیرین زاده با اشاره به آمادگی یکهزار و ۲۰۰ ناوگان راهداری برای ارائه خدمات به مسافران در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد:۵۷ شرکت مسافری با ۷پایانه مسافربری با ۲ هزار و ۲۴۰ راننده مسافری در خدمت مردم و مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کلیه اتوبوس‌های برون شهری به سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) تجهیز شده اند، یادآور شد: این سامانه عملکرد راننده را به صورت هوشمند رصد کرده و به پاسگاه‌های پلیس راه مسیر گزارش می‌کند و در صورت بروز تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن توسط این سامانه گزارشی به پاسگاه مسیر ارسال می‌شود تا با راننده متخلف برخورد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر