کد خبر: 1141478
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد را تشریح کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز جزئیات برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد را تشریح کرد.

به گفته پورعباس، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ و آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و داوطلبان این آزمون‌ها از روز هشتم اسفندماه می‌توانند برای دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

وی در ابتدای این نشست با توجه به برگزاری سلامت آزمون سراسری گفت: محدودیت های اینترنتی بسیار اثرگذار و آرامش بخش برای داوطلبان بود و کنترل‌های ما نشان دهنده سلامت این آزمون است و توانستیم رضایت داوطلبان و خانواده‌هایشان را فراهم کرده و این امید را ایجاد کنیم که حقی ناحق نشود، به تمام نهادها و افرادی که در سلامت این آزمون به ما کمک کردند تبریک می‌گویم.

پورعباس اظهار داشت: تقویم آزمون‌ها در فصل تابستان نوشته می‌شود، ما یک تجمیع را در آزمون‌ها دنبال می‌کنیم که امسال برای اولین بار برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این کار انجام شد، این فرایند سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: ما نزدیک ۵۰۰ آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را اجرا می‌کنیم، از پیچیدگی‌های کار قرنطینه تا فرایند آزمون کار بسیار سختی است.

* برگزاری نخستین آزمون تستی در حوزه تمام الکترونیک

وی گفت: اولین آزمون تستی ما در حوزه آزمون الکترونیک برگزار شد، این کار را بدون اعلام عمومی انجام دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم. می‌خواهیم یک بانک سوال هوشمند را تهیه کنیم، این مسأله گام اول است که با این وجود در لحظه می‌توان آزمون سراسری برگزار کرد.

پورعباس ادامه داد: سامانه هوشمند به دو سامانه طراحی آزمون و برگزاری آزمون متصل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار