کد خبر: 1140207
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با تأمین زمین و با مساعدت بنیاد مستضعفان خانه نابینایان و کم بینایان در اردبیل راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جشنواره ورزشی نابینایان و کم بینایان اردبیل در سالن شهید آسمانی مجموعه تختی اردبیل اظهار کرد: قطعاً معلولان با هر نوع از معلولیتی در جامعه جایگاه ویژه ای دارند و خدمت به این قشر ادای دینی است که برعهده همه مسئولان گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مدیران رفع کاستی‌های جامعه معلولان است، خاطرنشان کرد: حضور ورزشکاران نابینا و کم بینا در میادین مختلف ورزشی نشان از استعدادهای موجود در این قشر است که باید به آنها بها داده شده و تقویت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل حل ریشه‌ای مشکلات جامعه معلولان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت سیزدهم در یک برنامه بلندمدت و با همکاری بهزیستی و سازمان‌های مرتبط در مناسب سازی محیط شهری برای حضور معلولان به ویژه نابینایان اقدامات اساسی را انجام داده که نمونه‌هایی از آن را در اردبیل شاهدیم.

حجت‌الاسلام ستوده راه اندازی خانه معلولان در اردبیل را با پیگیری نمایندگان جامعه نابینایان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: به همت جمعی از نابینایان زمین مورد نیاز و پروانه ساخت برای احداث این زمین اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک با موافقت بنیاد مستضعفان شاهد احداث و راه اندازی این خانه در چند طبقه برای حضور معلولان خواهیم بود.

وی وجود چنین مجموعه‌هایی را برای معلولان در اردبیل مهم ارزیابی کرد و گفت: احداث و راه اندازی خانه معلولان در درازمدت سبب گردهمایی مؤثر در راستای حل مشکلات این قشر شده و می‌تواند بسیاری از موانع بر سر راه آنان را حل کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین رفع مشکلات اشتغال نابینایان در دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز بر این مساله تاکید اساسی دارند که امیدواریم در آینده زمینه‌های اشتغال نابینایان در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز فراهم شده و معلولان از حداقل ترین حق اجتماعی خود که داشتن شغل مناسب و درآمد کافی است برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام ستوده پاسخگویی به نیازمندی‌های جامعه معلولان را از وظایف مسئولان دانست و تصریح کرد: باید براساس قانون جامع حمایت از معلولان در حوزه‌های مختلف این قشر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

در این جشنواره اباصلت ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری اردبیل نیز حل مشکلات معلولان و نابینایان را از وظایف اصلی مسئولان اعلام کرد و گفت: ضروری است تا رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان اردبیل مشکلات این هیئت را به طور کامل جمع بندی کرده و در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر این مسائل و مشکلات مطرح و راهکاری اساسی برای حل آنها ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر