کد خبر: 1139407
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور در پی رسوایی ریچارد شارپ، کسی که این روز‌ها بیشتر به عنوان کارچاق‌کن بوریس جانسون (نخست وزیر اسبق انگلیس) شناخته می‌شود خواستار کناره‌گیری وی از ریاست رسانه دولت «بی بی سی» هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، طبق نظرسنجی موسسه معتبر یوگاو ۳۵ درصد مردم معتقدند که شارپ باید از مقام خود کناره گیری کند. تنها ۹ درصد با استعفای او مخالفت کرده و ۵۶ درصد هم نظر نداده‌اند.

ریچارد شارپ به دلیل کمک به بوریس جانسون برای تضمین وام، مورد انتقاد شدید افکار عمومی قرار دارد. روزنامه ساندی تایمز پیشتر گزارش داد که چند هفته قبل از انتصاب شارپ به عنوان رئیس بنگاه خبر پراکنی بریتانیا (بی‌بی‌سی) توسط بوریس جانسون، او شرایط دریافت وامی به مبلغ ۸۰۰ هزار پوند را برای جانسون فراهم کرده بود.

این روزنامه افزود که آقای شارپ، سیاستمدار پیشین انگلیسی و از حامیان مالی حزب محافظه‌کار، در اواخر ۲۰۲۰ که بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت مشکل مالی داشته، به او کمک کرده است. چند ماه بعد هم جانسون او را به عنوان رئیس بی‌بی‌سی پیشنهاد کرد.

جانسون در آن زمان درگیر پرداخت هزینه‌های طلاق از همسرش، پرداخت مخارج فرزندانش و تغییر دکوراسیون ساختمان نخست‌وزیری در داونینگ استریت بود و به پول نیاز داشت.

شارپ، سم بلایث (میلیونر کانادایی) را به جانسون معرفی کرد. بلایث از قبل ابراز تمایل کرده بود تا برای دریافت وام از یک موسسه اعتباری، ضامن جانسون شود. در ژانویه ۲۰۲۱، شارپ به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای مدیریت بی‌بی‌سی معرفی شد.

سخنگوی جانسون در واکنش به این گزارش آن را «بی‌ارزش» خواند و گفت که درباره مسائل مالی بوریس جانسون به خوبی شفاف‌سازی شده است. شارپ نیز در گفتگو با ساندی تایمز مدعی شد: اینکه من بلایث را به درخواست خودش با جانسون ارتباط داده و بعد از آن دیگر درگیر آن مسئله نشدم، هیچ مشکلی ندارد.

حزب مخالف دولت انگلیس تحقیقات درباره صحت این گزارش و ارتباط جانسون با بلایث و شارپ را خواستار شده است.

این درحالیست که طبق تحقیقات صورت گرفته توسط روزنامه تایمز شمار زیادی از مردم انگلیس اعتماد خود را به بی‌بی‌سی از دست داده‌اند. نیمی از جمعیت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌بی‌سی دیگر بیانگر ارزش‌های مورد علاقه آن‌ها نیست و ارزش تماشا ندارد.

کاهش محبوبیت بی‌بی‌سی زمانی پر رنگ و برجسته‌تر می‌شود که تحقیقات نهاد ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای انگلیس موسوم به آکفام نشان می‌دهد که این شبکه رسانه‌ای بلحاظ بی‌طرفی، پایین‌تر از رقبای خود نظیر آی‌تی‌وی، کانال ۴، کانال ۵ و اسکای رفتار کرده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۵۴ درصد بزرگسالان در انگلیس معتقدند که اخبار بی‌بی‌سی بی طرفانه نیست. همچنین تحقیقات موسسه افکار سنجی یوگاو حاکیست که ۴۴ درصد مردم انگلیس معتقدند که این شبکه رسانه‌ای ارزش‌های آن‌ها را نادرست منعکس می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار