کد خبر: 1138419
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

سرویس ورزشی جوان آنلاین: مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه زلزله ترکیه باعث شد برنامه‌های آماده‌سازی در قونیه دچار تغییر شود گفت: مسابقات هدف ما در سال آینده قهرمانی۲۰۲۳ آسیا است که اواخر خرداد به میزبانی تایلند در بخش جاده و اوایل تیرماه به میزبانی مالزی در پیست برگزار می‌شود.

محمود وفایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط موجود و وضعیت کنونی دوچرخه‌سواری ایران، تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله سوم لیگ برتر در اواخر آذرماه و نزدیک شدن به فصل سرما و دوران بدنسازی برای تیم‌های ملی، اعلام کردیم مسابقات و برنامه اردویی را لغو خواهیم کرد تا اسفندماه مرحله پایانی لیگ برتر و شروع فصل دوچرخه سواری را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اولین رویداد مهم در بخش داخلی، مرحله پایانی لیگ برتر مردان است که در صدد هستیم در یکی از شهر‌های جنوبی و در اسفندماه آن را عملیاتی کنیم که به احتمال فراوان این مسابقات در کیش برگزار می‌شود. در حال حاضر ملی‌پوشان در اردو‌های غیرمتمرکز کار خود را دنبال می‌کنند. فرانک پرتوآذر در مسابقات خارجی حضور دارد که یکی از امید‌های ما برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود، او بعد از رقابت‌های آفریقای جنوبی و سوئیس به تهران باز خواهد گشت.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تاکید کرد: متاسفانه شاهد اتفاق تلخ و ناراحت کننده زلزله در ترکیه بودیم. فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران تفاهم نامه‌ای با فدراسیون ترکیه دارد و حضور در این کشور و استفاده از امکانات آن‌ها از جمله توافقات صورت گرفته میان دو فدراسیون است. ما قرار بود از پیست چوبی قونیه استفاده کنیم که فعلا این مساله محقق نخواهد شد و باید دید چه زمانی شرایط به وضعیت سابق باز خواهد گشت.

او ادامه داد: طبق برنامه قرار بود از فرودین‌ماه این مساله اجرایی شود و باید دید تا آن زمان شرایط به چه صورت پیش می‌رود. حضور تیم ملی در ترکیه از هر نظر به سود ما بود. اگر اردوی ترکیه مهیا نشود با افزایش چشمگیر هزینه‌ها مواجه خواهیم بود.

وی یادآور شد: مسابقات هدف ما در سال آینده قهرمانی۲۰۲۳ آسیا است که اواخر خرداد به میزبانی تایلند در بخش جاده و اوایل تیرماه به میزبانی مالزی در پیست برگزار می‌شود. جدا از این رویدادها، بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم. رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و ارتقای رنکینگ را هم باید پشت سر بگذاریم و در تمامی این رویداد‌ها باید با تمامی قوا به میدان برویم. برنامه پیشنهادی خودمان را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارائه کرده و باید دید در نهایت چه نتایجی رقم خواهد خورد.

وفایی به افت محسوس دوچرخه‌سواری در بخش کنتیننتال اشاره کرد و افزود: متاسفانه اتفاق ناخوشایندی که برای دوچرخه‌سواری رخ داده به سال‌های منتهی به ایام کرونا باز می‌گردد که طی آن در بخش کنتیننتال امتیاز‌های زیادی را در تیمی و انفرادی از دست دادیم و الان باید این وضعیت را جبران کنیم. از سویی دیگر برای جبران این ماجرا در نظر داریم سه رویداد دوچرخه‌سواری را به مرحله اجرا در بیاوریم که در سه استان همجوار برگزار و رکاب‌زنان کشورمان این فرصت را دارند تا امتیاز‌های لازم را کسب کنند، پیش‌بینی ما این است که این رویداد‌ها در اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه برگزار شود که این مساله بعد از انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری نهایی خواهد شد.

گفتنی است انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار