کد خبر: 1136102
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال خبر از برگزاری دور دوم رقابت‌های لیگ برتر داد و افزود: این مسابقات در شرایطی از فردا آغاز می‌شود که تیم‌ها برای قهرمانی یا فرار از خطر سقوط باید به مصاف هم بروند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: نصرت‌اله جعفریان با اشاره به آغاز دور دوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال گفت: با توجه به نتایج دور رفت تیم‌ها در سه گروه ۴ تیمی مشخص شده‌اند که با احتساب امتیاز‌های دور قبلی باید به مصاف هم رفته تا جایگاه آنان در جدول مشخص شود.

وی ادامه داد: اردوی تیم ملی، پنجره جام جهانی بسکتبال و بازی‌های سوپر لیگ غرب آسیا را هم در پیش داریم که باید بر این اساس تقویم مسابقات داخلی را هماهنگ کنیم. در این مرحله تیم‌ها به صورت بازی‌های رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند که دیدار‌های دور رفت ۱۷ و ۲۰ بهمن برگزار خواهد شد و بعد از آن بازیکنان جهت حضور در اردوی تیم ملی و پنجره جام‌جهانی در اختیار تیم ملی خواهند بود و بعد از بازگشت از سفر، ۱۳ اسفند آخرین بازی دور رفت را برگزار می‌کنیم.

او در مورد بازی‌های دور برگشت هم گفت: ۱۷ و ۲۱ اسفند دو دیدار را برگزار می‌کنیم، اما برای بازی سوم این مرحله باید بر اساس شرایط در سال آینده و در فروردین‌ماه روزی را انتخاب کنیم که منتظر اعلام برنامه‌های سوپرلیگ غرب آسیا هستیم تا زمانبندی خودمان را با آن‌ها هماهنگ کنیم.

جعفریان در مورد اینکه وضعیت سوپرلیگ غرب آسیا چه زمانی نهایی خواهد شد، تاکید کرد: مکاتبات خودمان را انجام داده‌ایم و منتظر هستیم تا برنامه ادامه رقابت‌ها را به صورت رسمی اعلام کنند تا بر این اساس بتوانیم مسابقات داخلی را برگزار کنیم.

گفتنی است با پایان مرحله مقدماتی اول، تیم‌های اول تا چهارم در یک گروه، تیم‌های پنجم تا هشتم و نهم تا دوازدهم در دو گروه دیگر در مرحله دوم مقدماتی به مصاف هم می‌روند. پس از پایان این مرحله و احتساب امتیاز‌های هر تیم در گروهی که قرار گرفته؛ تیم‌های نهم تا دوازدهم برای فرار از سقوط می‌جنگند به‌طوری‌که تیم نهم با دوازدهم و دهم با یازدهم در مرحله پلی‌آف به مصاف هم رفته و دو تیم بازنده در مجموع به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند. همچنین در مرحله پلی‌آف تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم هم به‌صورت سه پیروزی از پنج بازی رقابت می‌کنند تا چهار تیم برتر مشخص شوند.

جایگاه تیم‌ها در پایان مرحله مقدماتی اول به شرح زیر است:

گروه A

۱–شهرداری گرگان _۴۲ امتیاز

۲–ذوب آهن اصفهان _۳۸ امتیاز

۳–کاله مازندران _۳۷امتیاز

۴–پالایش نفت آبادان_ ۳۶ امتیاز

گروه B

۵–مهرام تهران _۳۶ امتیاز

۶–آویژه صنعت پارسا مشهد _۳۴ امتیاز

۷–صنعت مس کرمان _۳۳ امتیاز

۸–نبوغ اراک _۳۲

گروه C

۹–فولاد هرمزگان _۳۰،

۱۰–صنعت مس رفسنجان _۲۷ امتیاز

۱۱–رعد پدافند هوایی _۲۵ امتیاز

۱۲–توفارقان آذرشهر _۲۲ امتیاز

تیم‌های پالایش نفت آبادان و مهرام تهران در امتیاز ۳۶ مساوی شدند که به‌دلیل تفاضل گل بهتر در دیدار‌های مستقیم، نماینده منطقه آزاد اروند در جایگاه چهارم قرار گرفت. مرحله دوم مقدماتی از فردا ۱۷ بهمن آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار