کد خبر: 1135172
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها معتقدند که حمایت ایالات متحده از اوکراین بیش از حد است.
با تشدید اقدامات دولت بایدن و سایر متحدان غربی آن در ارائه کمک نظامی به اوکراین در هفته‌های اخیر، تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ایالات متحده حمایت بیش از حد از اوکراین می‌کند. 

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، حدود یک چهارم آمریکایی‌ها، ۲۶ درصد فکر می‌کنند که حمایت آمریکا از اوکراین بیش از حد زیاد است. این درصد از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته افزایش یافته و از سپتامبر رشد شش درصدی داشته است. 

به گزارش وبگاه خبری هیل، ایالات متحده میلیاردها دلار به اوکراین برای حمایت از ارتش آن در جنگ علیه روسیه فرستاده است. در بسته ۱.۷ تریلیون دلاری که اواخر سال گذشته در کنگره تصویب شد، قانونگذاران حدود ۴۵ میلیارد دلار بودجه برای اوکراین و متحدان ناتو در نظر گرفتند. 

اما سطح مخارج از سوی برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه که استلال می‌کنند این کشور جیب‌های خود را در سطحی ناپایدار برای اوکراین باز کرده، مورد حمله قرار گرفته است. کوین مک‌کارتی در ماه اکتبر که آن زمان رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان بود، گفت جمهوری‌خواهان در صورت کسب اکثریت مجلس نمایندگان (موضوعی که محقق شد) چک سفید در حمایت از اوکراین نخواهند داد. لورن بوبرت نماینده جمهوری‌خواه هم در توییتر نوشته بود رئیس‌جمهور بایدن باید بفهمد که آمریکا دستگاه خودپرداز نیست. 

همسو با این نظر جمهوری‌خواهان برجسته، این نظرسنجی از ۵ هزار و ۱۵۲ نفر با حاشیه خطای ۱.۷ درصد نشان داد در مجموع ۴۰ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و مستقل‌های متمایل به این حزب فکر می‌کنند که ایالات متحده بیش از حد از اوکراین حمایت می‌کند. این در حالی است که در سپتامبر ۳۲ درصد این تصور را داشتند و درست بعد از حمله روسیه به اوکراین، نُه درصد بر این باور بودند. 

در حالی که نگرش جمهوری‌خواهان نسبت به حمایت از اوکراین کم‌رنگ شده، این نظرسنجی همچنین نشان داد  که آن‌ها در مقایسه با قبل، جنگ اوکراین را تهدید کوچکتری برای آمریکا می‌دانند. فقط ۲۹ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های وابسته به آن‌ها فکر می‌کنند جنگ تهدیدی بزرگ است. 

در مارس ۲۰۲۲ جمهوری‌خواهان بیشتر احتمال داشت که حمله روسیه به اوکراین را تهدید مستقیم علیه ایالات متحده بدانند، اما اکنون دموکرات‌ها با ۴۳ درصد بیشتر بر این باور هستند. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار