کد خبر: 1135084
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ترویج کار خیر مستلزم گفتمان‌سازی و مستندسازی است، گفت: اگر تا سال گذشته روزانه یک کلاس توسط خیرین احداث می‌شد، امسال این عدد به ۲،۵ کلاس در روز رسیده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از ۱۰ مستند تلویزیونی خیرین مدرسه‌ساز که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله شهرستان خوی، اظهار کرد: شبی که زلزله آمده بود یکی از خیرین با من تماس گرفت و گفت مردم هرچه می‌خواهند برایشان ارسال می‌کنم، اقدامی شایسته و سریع که نشان می‌دهد چقدر مردم ما به فکر همدیگر هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درصدد کمک به هم هستند.

وی با اشاره به تعهدات اخیر خیرین مدرسه‌ساز افزود: خیرین مدرسه‌ساز کار‌های بسیار بزرگی انجام داده‌اند؛ به طوری که در هفته‌های گذشته که در جمع خیرین مدرسه ساز اصفهان بودیم، خیرین مدرسه‌ساز اصفهانی هزار و صد میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند؛ یعنی اگر تا سال گذشته روزانه یک کلاس توسط خیرین احداث می‌شد، امسال این عدد به ۲،۵ کلاس در روز رسیده است. همچنین در استان هرمزگان نیز خیرین عزیز ۷۰۰ میلیارد تومان تعهد کردند.

نوری با بیان اینکه در سیره امام جواد (ع) تسریع کار خیر و انفاق در اولویت قرار دارد و پس از آن موقعیت شناسی مدنظر قرار گرفته است، گفت: تشکر از خیرین مدرسه‌ساز، بالا بردن شأن و مقام خود ما هست، زیرا مقام انسانی را بالا برده‌ایم و از انجام کاری تربیتی تقدیر کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کار خیرین مدرسه‌ساز دو وجهه دارد، عنوان کرد: یک وجهه آن فیزیکی است که مربوط به ساخت و ساز و احداث مدرسه می‌شود و وجهه دوم آن مباحث تربیتی و فرهنگی است؛ در وجهه دوم دانش‌آموز در مکانی درس می‌خواند که شخصی از سرمایه شخصی خود هزینه کرده و مدرسه ساخته، یعنی ازخودگذشتگی، انفاق و ایثار را تکثیر کرده و این مهم است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین در راهکار نهم به وجهه دوم اشاره داشته و تأکید می‌کند تا زمینه گسترش کار‌های خیر فراهم شود که زمینه گسترش آن گفتمان‌سازی است.

وی تأکید کرد: فرهنگ کار خیر باید نشر داده شود و به درون مدرسه برود تا دانش‌آموزان به تدریج جایگزین خیرین عزیزی شوند که امروز در میان ما نیستند، لذا از همه عزیزانی که برای گفتمان‌سازی و ترویج کار خیر تلاش می‌کنند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار