کد خبر: 1132255
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه حضور ایران در جام یاریگین قطعی است گفت: راهبرد فدراسیون بر آن است که آزادکاران جوان را به روسیه اعزام کند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: محسن کاوه روز شنبه در خصوص برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور گفت: آنچه آزادکاران ایران در سه روز مسابقه به نمایش گذاشتند سطح بالایی از رقابت بود که نشان داد کشتی‌گیر باید در هر شرایطی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کند. نفرات خوبی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات در سطحی فراتر از قهرمانی کشور بود. حتی برخی از نامداران کشتی که عناوین قهرمانی در رده‌های سنی مختلف را در کارنامه داشتند نتوانستند به فینال برسند. رقابت‌های قهرمانی کشور نشان داد که چرخه انتخابی تیم ملی انگیزه لازم را برای آزادکاران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از بین نفراتی اصلی و مدال‌آور این دوره از مسابقات تعدادی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد و چند آزادکار ایران نیز به رقابت‌های جام یاریگین اعزام می‌شوند. حضور کشتی ایران در جام یارگین قطعی است و ما با نفرات جوان در این مسابقات شرکت می‌کنیم. همچنین نفرات دوم تا پنجم نیز جواز حضور در مسابقات جام تختی کسب کردند. انتخاب تیم جوان به جام یاریگین پشتوانه سازی برای تیم اصلی است. جوانان کشتی ایران باید در آوردگاه‌های بزرگ، رقابت سخت را تجربه کنند. در جام یارگین، نفرات سرشناسی حضور دارند و می‌تواند محک جدی برای آزادکاران جوان باشد.

کاوه در خصوص غیبت محمدحسین محمدیان و امیرحسین فیروزپور در مسابقات قهرمانی کشور نیز گفت: این ۲ ملی‌پوش به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی ایران را از دست دادند. محمدیان و فیروزپور برای حضور نداشتن، مجوز پزشکی داشتند و کمیته پزشکی درباره آنان نظر خواهد داد و در نهایت فدراسیون نیز برای ادامه حضور آنان در تیم ملی تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مزیت‌های مسابقات قهرمانی کشور میدان دادن به جوانان است. یک سری از آزادکاران بسیار خوب بودند، اما برخی به اعتبار مدال جهانی یا آسیایی آمده بودند که نتوانستند به فینال برسند. این کشتی‌گیران باید بدانند که کسی از پیش به عنوان ملی‌پوش انتخاب نشده و باید تلاش خود را بیشتر کنند. در برخی از اوزان ما نفرات خوبی داشتیم. امیررضا معصومی و چند آزادکار در وزن ۱۲۵ کیلوگرم خوب و پخته کشتی گرفتند. هر چه نفرات پشتوانه تیم ملی زیاد باشد رقابت هم سنگین‌تر خواهد شد و این برای نفرات نخست بسیار مهم است.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با اشاره به اردو‌های تیم ملی کشتی آزاد گفت: نفرات اصلی به اردو دعوت شدند و تا زمان اعزام به مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب در اردو خواهند بود. نفرات جدید نیز به اردو اضافه خواهند شد تا در کنار دیگر آزادکاران و زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را پیگیری کنند. این روند تا انتخاب نفرات نهایی تیم کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار