کد خبر: 1131376
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

سرویس شبکه های اجتماعی جوان آنلاین: محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:
چالش ها و بحران ها، ملت های ضعیف را از پا در می آورند؛ اما ملت های دارای اراده های نیرومند را قوی تر می کنند. و کدام سرمایه و قدرت، برتر از سرمایه اجتماعی؟

سیل چند سال قبل را به یاد بیاورید و پس از آن هجوم مرگبار کرونا را، و در این چند روز، چالش تامین گاز برای برخی مناطق دور دست، در انتهای شبکه را. (داخل پرانتز باید گفت کشور ما از نظر گستردگی شبکه توزیع گاز و بهره مندی ۹۵ درصد جمعیت، در دنیا کم نظیر است و این از برکات انقلاب اسلامی است).

آنچه در اغلب چالش ها، بیش از هر چیز دیگر به چشم آمده، جوشش روحیه همدلی و مواسات مردم برای عبور از چالش ها و بحران ها بوده است.

ما این روح متعالی اسلامی- ایرانی را در مواجهه با چالش سیل در جنوب و شمال کشور، در حمایت از زلزلزله زدگان، و در مواجهه نیرومند با بحران عالمگیر کرونا و سربلند بیرون آمدن از آن مشاهده کردیم؛

و این آخری، اجابت دعوت مسئولان از طرف مردم برای کاهش مصرف گاز، که با صرفه جویی انجام شده، مشکل قطعی گاز برخی مشترکان در خراسان جنوبی برطرف شد. (این برانگیختگی حس نوعدوستی مردم را بگذارید در مقابل منطق وطن فروشانی که دعوت به اسراف و هدر دادن گاز می کردند!)

بسیج مردم برای امور خیر و پیش برنده کشور، سرمایه کم نظیر ملی است که بارها گره گشایی و بن بست شکنی خود را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جمع کردن بساط گروهک های تروریست و تجزیه طلب، بسیج سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم، نهضت سواد آموزی، و ابتکارات بزرگ در حوزه فناوری و خودکفایی نشان داده، و پس از این هم می تواند با همت و طراحی و تدبیر مسئولان، افق های تازه ای از پیشرفت را پیش روی کشور قرار دهد.

روح جمعی ملت ایران و همدلی و تعاون برآمده از آن، درست نقطه مقابل راهبرد دشمن است؛ همان که اکبر گنجی (چهره شاخص اصلاح‌طلبان در زمینه عملیات روانی، در دهه هشتاد و مقیم خارج)، هنگام شیوع کرونا و شماتت دشمنان ملت ایران فاش کرد:

«وظیفه ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، نابودی ایران و ایرانیان است. وظیفه ما وحشت‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما «مخالف سیاسی»، «مدافع حقوق بشر»، «فمینیست» و... هستیم... ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار