کد خبر: 1125945
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛
کوشکی، از شیوع آنفلوآنزای کودکان در استان خبر داد و گفت: این بیماری توسط یک ویروس تنفسی به نام RSV در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود.

به گزارش جوان از لرستان، مریم کوشکی، امروز(6دی)، در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفلوآنزای کودکان در استان اظهار داشت: آنفلوآنزای کودکان که بیشتر ریه کودکان را درگیر می‌کند در کشور و در استان شایع است که توسط یک ویروس تنفسی به نام RSV در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: کرونای جدید زیر سویه های جدید BQ.۱ و BQ.۱.۱ نام دارند و در اروپا و آمریکا به سرعت در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه درمان‌های آنتی بیوتیکی بر روی این سویه کارایی ندارد و ابتلای قبلی به بیماری و ایمنی با واکسن مانع ابتلای جدید نمی‌شود، گفت: اما این موارد می‌تواند شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند.

کوشکی عنوان کرد: گلودرد و سرفه، گرفتگی صدا، تب و لرز آبریزش بینی یا گرفتگی بینی، سردرد، بدن درد و درد عضلانی، اسهال، تهوع و بی اشتهایی از علائم این زیر سویه هستند.

وی بر ضرورت شستن دست، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب مکان‌های سرپوشیده تأکید و اظهار کرد: افراد مسن، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و مبتلایان به سرطان بایستی بیشتر مراقب خود باشند.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار