کد خبر: 1123045
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛
شاهرخی، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه کودها توسط دولت و ۳۰ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت می شود، گفت: 151 میلیارد تومان یارانه کودشیمیایی به کشاورزان اختصاص یافته است.

به گزارش جوان از لرستان، سیدعماد شاهرخی، امروز(24آذر)، در جلسه ستاد زراعت و بیمه محصولات کشاورزی استان لرستان، درخصوص میزان کود توزیع شده در استان اظهارداشت: ۷۰ درصد هزینه کودها توسط دولت و ۳۰ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سهمیه کود اوره، فسفاته و پتاسه لرستان در سال جاری۹۴ هزار و ۵۶۰ تن است، افزود: از این میزان ۶۵ درصد معادل ۵۷ هزار تن جذب شده است.

وی عنوان کرد: کشاورزان جهت توسعه ریشه، افزایش پنجه زنی، مقاومت گیاه و در نهایت افزایش عملکرد، از کودهای فسفاته و پتاسه به میزان ۱۰۰ کیلوگرم برای هر هکتار گندم، جو و کلزای آبی و ۵۰ کیلوگرم برای کشت دیم همزمان با کاشت این محصولات استفاده کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: کشاورزان مناطق معتدل و گرم که در زمان کاشت از کود فسفاته استفاده نکرده اند باید ۵۰ کیلوگرم کود کلرورپتاسیم گرانوله را بصورت سرک در فواصل زمانی بهمن و اواسط اسفندماه و در مناطق سردسیراسفند تا فروردین ماه همزمان با کودهای ازته استفاده کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار