کد خبر: 1119577
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح الله عجمیان صبح دیروز در استان البرز برگزار شد. در این جلسه، نماینده دادستان با توجه به مستندات پرونده، برای ۱۵ متهم پرونده تقاضای اعمال اشد مجازات کرد.

ظهر پنج شنبه ۱۲ آبان بود که خبر‌ها از آشوب در اتوبان کرج- قزوین آمد، نزدیک کمالشهر؛ افرادی که برای یک مراسم ختم، مربوط به یکی از فوت شدگانی که مدعی هستند در آشوب‌های اخیر کشته شده، در آرامستان بهشت سکینه جمع شده بودند، به اتوبان آمده و راه تردد مردم در مسیر شلوغ آزادراه کرج-قزوین را بسته بودند.
ابتدا شاید تصور بر این بود که صرف یک ایجاد راه‌بندان و شعار و نهایت آتش زدن لاستیک باشد، اما فیلم‌ها شوکه‌کننده بودند، فیلم‌هایی با هشدار حرفه‌ای «مثبت ۱۸» یا «تصاویر خشونت آمیز»، حمله به ماشین فراجا، چاقو زدن و اسلحه کشیدن و شکنجه آن‌ها یک موضوع این فیلم‌ها بود. موضوع دیگر جوانی بود که پیکرش را بدون پیراهن روی آسفالت می‌کشیدند، دورش حلقه زده بودند و لگد می‌زدند، چاقو می‌کشیدند، و باز یک نفر از حرامی‌های آشوب یک پای جوان را و دیگری پای دیگرش را گرفته بود و روی زمین می‌کشیدند و از جنایت خویش هم فیلم می‌گرفتند.
هویت این جوان، سید روح‌الله عجمیان بود، بسیجی پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) شهرک امیرالمؤمنین (ع) حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر. آن روز مشغول رفتن به سرکار گچ‌کاری بود که از پایگاه تماس می‌گیرند و می‌گویند: «آزاد راه شلوغ شده، دو طرف را بسته‌اند و مردم نمی‌توانند رد بشوند، بیایید راه را باز کنیم تا مردم رد بشوند.» لباس بسیجی‌اش را تنش می‌کند و راهی می‌شود، اما در میانه مبارزه با اهل آشوب، گیر حرامی‌ها می‌افتد، پیراهنش را درمی‌آورند، چاقو و سنگ و لگد می‌زنند، پیکرش را روی زمین می‌کشند و در نهایت زخمی و خون‌آلود و کم‌نفس یک گوشه‌ای رهایش می‌کنند تا وقتی دوستانش او را می‌یابند و می‌بینند جواب نمی‌دهد. سوار آمبولانس می‌شوند و حرامی‌ها راه آمبولانس را می‌بندد. خونریزی زیاد است و سید روح‌الله در آمبولانس جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. شهید عجمیان متولد ۲۰ بهمن ۷۳ بود و والدینش به عشق امام خمینی، نام او را «روح‌الله» گذاشته بودند.
در هفته‌های گذشته، از روی فیلم‌های دوربین‌ها افرادی که با مشارکت همدیگر، روح‌الله را شکنجه کرده و به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند. ۱۴ آبان ماه و دو روز بعد از حادثه بود که حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از دستگیری تعدادی از عوامل شهادت این بسیجی خبر داد.
به گفته او این اراذل و اوباش، با استفاده از چاقو، قمه، پنجه بوکس و سنگ در به شهادت رساندن بسیجی سید روح الله عجمیان در روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه در کمالشهر کرج نقش داشتند. در نهایت، روز گذشته و در حالی که هنوز اربعین شهید نرسیده، اولین جلسه دادگاه برگزار شد.

درخواست اشد مجازات
۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح الله عجمیان صادر شد.
به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به مأموران نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» برخی از اتهامات متهمان است که در کیفرخواست قید شده است.
دیروز چهار شنبه ۹ آذرماه و ۱۸ روز بعد از صدور کیفرخواست اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست حجت الاسلام سید موسی آصف الحسینی با حضور مستشاران دادگاه، وکلای متهمان، متهمان و همچنین پدر، مادر و بستگان بسیجی شهید سید روح الله عجمیان آغاز شد.

۳ متهم زیر ۱۸ سال
لازم به ذکر است که سه نفر از ۱۵ متهم پرونده ۱۷ سال سن دارند. براساس ماده ۳۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده افراد بالغ زیر ۱۸ سال که اتهام آن‌ها در صلاحیت رسیدگی در دادگاه انقلاب است و با تعدد قضات رسیدگی می‌شود باید، در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان رسیدگی شود.
با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که قضات دادگاه امروز هم ابلاغ دادگاه انقلاب را دارند و هم مستشار دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان و دارای ابلاغ ویژه هستند. در جریان رسیدگی به این پرونده تمام تشریفات قانونی برای رسیدگی به پرونده متهمان زیر ۱۸سال رعایت شده و متهمان از تمام امتیازاتی که قانون برای آن‌ها در نظر گرفته است از جمله داشتن وکیل و حضور مددکار برخوردار هستند.
در ادامه کلیپی از اقدامات متهمان اعم از بستن اتوبان کرج – قزوین در نزدیکی بهشت سکینه در استان البرز، روایت نحوه شهادت بسیجی شهید سید روح الله عجمیان در دادگاه پخش شد.

فجیع و ناجوانمردانه
در ادامه رئیس جلسه دادگاه از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه کیفرخواست متهمان را قرائت کند.
نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: مورخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ به دنبال فراخوان‌های شبکه‌های معاند و ضد انقلاب، جهت تجمع در مراسم چهلم خانم حدیث نجفی و برنامه‌ریزی اراذل و اوباش و حضور سایر افراد، اغتشاشگران مبادرت به انسداد مسیر اتوبان کرج – قزوین کردند که منجر به اختلال شدید در عبور و مرور و درگیری با مأموران انتظامی و مقاومت بسیج و سردادن شعار‌های هنجارشکنانه به قصد مقابله با حکومت و ایجاد ناامنی شد.
در این بین شهید مدافع امنیت آقای سید روح‌الله عجمیان جهت کنترل تجمعات و بازگشایی مسیر اتوبان و بدون هیچ ادوات و بدون اینکه، کسی چنین مأموریتی به وی محول کند، در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور می‌یابد، اما اغتشاشگران به نحو بسیار فجیع و ناجوانمردانه وی را با ضربات متعدد و با استفاده از چاقو و جسم سخت از قبیل سنگ، لگد و مشت به شهادت می‌رسانند.
وی افزود: در این بین بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان به دلیل حمله اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. نماینده دادستان همچنین به معرفی متهمان و اتهامات آن‌ها پرداخت.

شکایت اولیای دم
وی افزود: با توجه به شکایت اولیای دم شهید سید روح الله عجمیان، گواهی پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جرم، اظهارات و اقاریر صریح متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه متهمان و کشف مطالب مجرمانه در آن‌ها، تصاویر منتشره مبنی بر به شهادت رساندن بسیجی شهید سید روح الله عجمیان، از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهمان و صدور احکام متناسب با جرایم متهمان را دارم.

درخواست پدر شهید برای مجازات قاتلان در محل شهادت
در ادامه جلسه دادگاه، قاضی از پدر شهید روح‌الله عجمیان خواست با حضور در جایگاه به بیان اظهارات خود بپردازد.
وی در محضر دادگاه گفت: من این افراد و متهمان را به قانون می‌سپارم. ما در برابر قانون تسلیم هستیم. بنده از دادگاه مجازات قطعی این افراد را درخواست می‌کنم و می‌خواهم این افراد در محل شهادت پسرم مجازات شوند. این افراد باید بگویند چرا چنین کار‌هایی را انجام داده‌اند. این افراد باید بگویند برای چه کسانی کار می‌کنند و از چه کسانی دستور می‌گیرند.

متهم ردیف اول: جوانم و گول خوردم!
آصف الحسینی در ادامه از متهم ردیف اول محمد مهدی کرمی، فرزند ماشاء‌الله خواست که در جایگاه متهمان قرار بگیرد و توضیحات خود را ارائه دهد.
متهم در ادامه جلسه دادگاه گفت: حرف‌های نماینده دادستان درست است، اما گفته شد که من یک ضربه به پهلوی شهید وارد کردم که این طور نبوده است. آقای قاضی من جوان هستم و گول خوردم چرا که جو زیاد سنگینی در صحنه واقعه حاکم بود. در حضور شما از گناهی که مرتکب شده‌ام توبه می‌کنم و به خانواده شهید هم تسلیت می‌گویم. آقای قاضی من جو زده بودم. پیرو مطالبی که از رسانه‌های خارجی می‌شنیدم گول خوردم و خیلی چیز‌ها موجب این شد که این مسائل پیش بیاید.
متهم در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو تا سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند. ۳۰ الی ۴۰ نفر بالای سر بسیجی شهید تجمع کرده بودند و به آن ضربه می‌زدند.
متهم در ادامه گفت: در محل صحنه حادثه شاهد این بودم که برخی افراد سلاح سرد اعم از چاقو و پنجه‌بوکس و سنگ در دست داشتند. شهید عجمیان زیر سه دقیقه به شهادت رسید. من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می‌زنند و در ادامه دیدم شهید روی زمین افتاده است.
قاضی پرونده در ادامه از متهم پرسید: چرا شما با این بسیجی این رفتار را داشته‌اید، چرا جنازه شهید را عریان و در آسفالت می‌کشیدید؟
متهم در پاسخ به قاضی گفت: اگر می‌خواهید از من واقعیت را بشنوید باید بگویم که من قربانی حرف‌های رسانه‌های دشمن شدم.

متهم ردیف دوم: می‌خواستم سر خاک پدر و مادرم بروم!
در ادامه جلسه قاضی آصف الحسینی از متهم سید محمد حسینی فرزند سید حسن خواست تا با حضور در جایگاه از اتهامات وارده نسبت به خود دفاع کند.
متهم سید محمد حسینی گفت: برخی از اتهامات منتسب به خود را قبول ندارم. در نزدیکی بهشت سکینه (س) دیدم ترافیک هست، نیت داشتم تا به سر مزار پدر و مادرم بروم. چاقوی همراه من به دلیل کندن حریم اطراف مزارشان برای گل کاری و کاشتن گل بود. دیدم آن طرف بهشت سکینه (س) شلوغ شده و سؤال کردم که ورودی آن را بسته‌اند. مأموران به جلوی ما آمدند. در زمان فرار دو عدد سنگ به سمتشان پرتاب کردم. من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند.
وی افزود: به اندازه دو بند انگشت دو مرتبه چاقوی خود را به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم. تمام زمانی که در محل بودم کمتر از ۱۰ ثانیه بود. در آن محل یک خانم بود، پنج نفر آقا بودند که در دست یک نفر کارد بود و به شهید اهانت می‌کرد که بعد از دیدن این صحنه‌ها از محل رفتم و در آنجا نماندم.
نماینده دادستان در ادامه با نشان دادن تصاویر و فیلم‌هایی از عملکرد متهم سید محمد حسینی در زمان وقوع اقداماتش، گفت: متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در زمان شهادت شهید سید روح الله عجمیان حضور فعال داشته است.
سایر متهمان نیز به همین ترتیب سعی در اعلام فریب خورده یا بی گناه بودن خود داشتند.

غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
9
16
بکشید اینها را در همان محل به دست مردم به دار بکشید
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
10
20
همه ی این ها حتی زیر ۱۸ سال باید اعدام شوند ، کسی که زیر ۱۸ سال جسارت و جرات قتل رو داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
10
19
واقعا باید اون پزشکی رو که در شهادت روح‌الله عجمیان دست داشته بدون هیچ عفو و بخششی قصاص کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
5
12
اعدام در ملا عام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
7
10
بکشید‌این‌ قاتلان بی رحم را
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار