کد خبر: 1119429
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل:
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هکتار از اراضی دولتی به ارزش سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از دست زمین‌خواران و متصرفین اراضی رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سرهنگ مهدی نوظهور با بیان اینکه میزان رفع تصرف اراضی دولتی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل طی ۱۳ ماموریت، اقدامات لازم را برای رفع تصرف اراضی دولتی انجام داده و این اراضی را به بیت المال بازگرداندند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال هم همانند سال‌های گذشته موضوع کنترل اراضی تحت پوشش را به جد پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و اراضی تصرف شده را شناسایی می‌کند.

وی از اهتمام اداره متبوع خود برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری، پلیس پیشگیری، و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است که یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر تلاش کرده جلو این اقدامات را بگیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا در سال‌های آینده آمار زمین‌خواری در این استان به صفر برسد، تاکید کرد: شهروندان باید مراقبت افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش اراضی و زمین‌های دولتی نشوند.

نوظهور ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: در قانون برای متخلفان مجازات یک ماه تا یک سال حبس پیش‌بینی شده و هیچ مرجع حقیقی و حقوقی حق خرید و فروش اراضی ملی مگر با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را ندارد.

وی گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر