کد خبر: 1118479
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
با بررسی میزان ورودی و خروجی آب به سد‌ها و همچنین وضعیت ذخایر آبی در یک‌هفته اخیر، شاهد افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سد‌های کشور و رسیدن آن به ۱۸ میلیاردمترمگعب هستیم.

آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که طی ۶۵ روز نخست سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا ۵ آذرماه) میزان ورودی آب به سد‌های کشور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نسبت به ورودی ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌های کشور در مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۱۳ درصدی داشته است.

در ۶۵ روزی که از سال آبی جاری می‌گذرد، در مجموع ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور برای مصارف مختلف خارج شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که بعد از چندین هفته، میزان ورودی آب به سد‌های کشور از میزان خروجی آب پیشی گرفت. در ۷ روز گذشته، میزان ورودی آب به سد‌های کشور حدود ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده، درحالی که خروجی آب از سد‌های کشور در یک هفته اخیر، حدود ۳۷۰ میلیون مترمکعب بوده است.

درحال حاضر میزان ذخیره آب در سد‌ها ۱۸ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب است، به‌عبارتی هم‌اکنون ۳۷ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور پُر و ۶۳ درصد این ظرفیت، خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌های کشور یک هفته پیش، ۱۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب بود و در ۷ روز اخیر، شاهد افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سد‌ها هستیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار