کد خبر: 1118478
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
وزارت اقتصاد اعلام کرد که آبان‌ماه امسال ۲۷۴ شکایت از وزارتخانه‌ها بابت صدور مجوز‌های کسب‌وکار به درگاه ملی مجوز‌ها واصل شده است.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوز تاسیس واحد تولیدی صنعتی با ۲۶ شکایت، بیشترین شکایت را از طرف علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و تولید دریافت کرده است.

در رتبه‌های بعدی بیشترین شکایت‌ها در صدور مجوزها، پروانه اشتغال به کار مهندسی با ۱۸ شکایت، مجوز آموزشگاه علمی و زبان با ۱۴ شکایت و مجوز احداث جایگاه سوخت با ۱۳ شکایت قرار دارد.

در آبان‌ماه گذشته وزارت راه و شهرسازی با ۱۳ شکایت، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صمت هر یک با ۱۰ شکایت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با هفت شکایت، بیش از سایر دستگاه‌ها شکایت از طرف داوطلبان سرمایه‌گذاری تولید به درگاه ملی مجوز‌ها داشته اند.

همچنین در ماه گذشته ۲۹ شکایت بابت مشاغل خانگی به درگاه ملی مجوز‌ها واصل شد که به‌دلیل قطعی درگاه صدور مجوز‌های خانگی در نیمه نخست آبان‌ماه بود و بعد از از سرگیری صدور آنی مجوز‌های مشاغل خانگی در نیمه آبان گذشته، این شکایت‌ها قطع شده است.

درگاه ملی مجوز‌های کشور (mojavez.ir) از شهریور ماه گذشته به سامانه ثبت و پیگیری الکترونیکی شکایت‌های متقاضیان مجوز مجهز شده و شکایت متقاضیانی که برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند، اما در موعد مقرر مجوزشان صادر نشده یا صادرکننده مجوز از آن‌ها شرط اضافه، مدرک کاغذی و یا مراجعه حضوری مطالبه کرده، را ثبت و بدون حضور شاکی، این شکایت‌ها را پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار