کد خبر: 1117814
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
عضو کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظارت در نتیجه ثبت الکترونیکی قرارداد‌های تسهیلات جدی‌تر می‌شود، گفت: مسئولان بانک مرکزی با تخلف بانک‌ها در اجرای این قانون برخورد کند.

محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ثبت الکترونیکی قرارداد‌های تسهیلات بانکی، اظهار کرد: با اجرای این بند از قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که مربوط به ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی است، شفافیت ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع در راستای هوشمندسازی نظارت بانکی صورت گرفته، افزود: همچنین ثبت الکترونیکی قرارداد‌های تسهیلات بانکی به جلوگیری از اعمال سلیقه و برقراری عدالت تسهیلاتی نیز کمک می‌کند

وی تاکید کرد: این بند از قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار تا کنون به درستی اجرا نشده است که لازم است این مصوبه هر چه زودتر اجرایی شود تا بدهکاران بانکی نتوانند به سادگی جولان دهند و ترسی بابت تخلفی که انجام می‌دهند نداشته باشند.

صفایی با تاکید بر اینکه نظارت در نتیجه ثبت الکترونیکی قرارداد‌های تسهیلات نسبت به قبل جدی‌تر می‌شود، گفت: در صورت اجرای دقیق این قانون دیگر دریافت کننده تسهیلات کلان نخواهد توانست وام دریافتی را در محلی غیر از جایی که معرفی کرده هزینه کند.

نماینده گناباد اظهار کرد: به مسئولان بانک مرکزی توصیه می‌کنم تا شرایطی را فراهم کند تا بانک‌ها این موضوع را جدی بگیرند و به آن عمل کنند و اگر تخلفی در این زمینه از بانک‌ها سر زد با آن‌ها برخورد شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار