کد خبر: 1117191
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رییس پلیس راهور تهران بزرگ:
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات میزان ترافیک را حدود ۱۰ درصد کاهش داده است، گفت: تمدید این طرح بسیار ضروری است.

سردار محمد حسین حمیدی گفت: پس از عادی شدن شرایط کشور و به ویژه با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها میزان ترافیک صبحگاهی از سال ۹۸ حدود ۶ تا ۸ درصد افزایش داشت که برای مدیریت این حجم ترافیک برای اولین بار طرح شناور سازی ساعت کاری کارمندان درتهران اجرا شد که امیدواریم با تصمیم دولت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی افزود: اکنون وضعیت ترافیک پایتخت در شرایط نامناسبی قرار دارد چرا که در گذشته ساعات ابتدایی و انتهایی روز شاهد حجم ترافیک سنگین بودیم اما اکنون این حجم ترافیک در ساعت ۱۰ به بعد نیز سنگین است.

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: ادامه اجرای طرح شناور سازی ساعت کاری کارمندان بسیار ضروری است و پیشنهاد پلیس راهور تمدید این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این حجم سنگین ترافیک قطعا در زمان بارندگی تبدیل به بحران خواهد شد به همین منظور مدیریت ترافیک در این شرایط بسیار مهم و ضروری است.
این طرح امسال برای اولین بار در تهران اجرایی شد که امیدواریم با تصمیم دولت تا پایان سال ادامه داشته باشد

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه قوانین طرح ترافیک نیز ۵۴ سال است که هیچ بازنگری نشده است، گفت: در آن زمان میزان و حجم تردد و معابر پایتخت با امروز قابل مقایسه نیست و قوانین طرح ترافیک شهر تهران نیاز به بازنگری دارد.

به گفته وی، در حال حاضر روزانه ۲۰ میلیون سفر در تهران روی می دهد و همچنین در شرایط عادی روزانه ۲ هزار تصادف داریم و ضرورت دارد در زمینه قوانین ترافیکی پایتخت بازنگری صورت بگیرد.

به گفته وی در شهر تهران که در ساعات اوج کار روزانه جمعیت آن تا ۱۲ میلیون نفر هم افزایش می یابد، افزون بر هشت میلیون دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت تردد دارند.

ادامه طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در پایتخت ضرورت دارد

به گزارش ایرنا، براساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود. ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها نیز ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

همه ساله با بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترافیک پایتخت در مهرماه افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو ضروری است که در این خصوص مدیریتی در زمان رفت و آمد کارکنان دولت و دانش پژوهان انجام شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار