کد خبر: 1117135
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب لایحه ای، با واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های خدمات کالای شهروند، همشهری، شهر آفتاب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای تسویه بدهی به بانک‌ها موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک ها» را در دستور کار قرار دادند.

لطف اله فروزنده معاون شهردار تهران در دفاع از این لایحه اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بتوانیم تصدی گری شهرداری را کاهش دهیم و از ظرفیت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم از این مسیر بخشی از بدهی‌های خود را به ویژه با بانک شهر تسویه کنیم، اظهار داشت: مذاکراتی را در خصوص شهر آفتاب با وزارت صمت و بانک شهر انجام داده ایم و این مذاکرات برای شرکت شهروند نیز انجام شده است.

فروزنده، ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را اصل و ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی را فرع عنوان کرد و گفت: رویکرد شورا بر این است که باید از این ظرفیت استفاده کرده و بهره وری شرکت‌ها را افزایش دهیم و بدهی‌ها را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی ما این است که بخشی از سهام نمایشگاه شهر آفتاب را به شرکت نمایشگاه‌ها واگذار کنیم، گفت: اگر وزارت صنعت معدن و تجارت، را در این موضوع وارد کنیم، می‌توانیم نمایشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل کنیم.

معاون شهرداری تهران میزان بدهی به بانک شهر را ۳۸ هزار میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: بدهی به پیمانکاران در مناطق نیز هشت هزار میلیارد تومان است که در بخش غیرنقد پرداخت می‌شود.

وی افزود: هفت هزار و ۵۰۰ سند آماده و ارسال شد که یا تهاتر انجام شود و یا پرداخت نقد صورت بگیرد.

فروزنده گفت: واگذاری بخشی از سهام بیمارستان آتیه نیز در دست بررسی است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز طرح خود را در این خصوص اعلام کردند و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با واگذاری سهام شرکت رفاه موافق نیستم و در خصوص سهام شرکت همشهری نیز باید تنها ۵۰ درصد سهام واگذار شود.

وی از درآمد شرکت‌های وابسته به شهرداری با اصطلاح «آب باریکه» یاد کرد و گفت: درآمد این شرکت‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای لایحه یادشده را تصویب کردند.

تشریح وضعیت طرح‌های عمرانی شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد که قرار است گزارش‌های سه ماهه ارائه شود و تا متوجه شویم که در چه بخشی عقب ماندگی و چه بخشی داریم پیشرفت داشته‌ایم.

آخوندی، جمع کل بودجه مصوب در معاونت فنی و عمرانی را ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این عدد، ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از محل تملک سرمایه‌ای و یکهزار و ۲۸۵ میلیارد تومان دیگر از سایر منابع تأمین شده است.

وی با اعلام اینکه درصد میزان تخصیص نسبت به کل سال ۵۲ درصد و میزان پیشرفت ریالی ۲۴ درصد است، افزود: ۳۸ طرح از طرح‌های عمرانی شهرداری غیرمستمر و ۲۰ طرح نیز مستمر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعتبارات طرح‌ها گفت: بزرگراه یادگار امام با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و اختصاص ۹۹ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح شهید بروجردی نیز ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیشرفت ریالی امسال این طرح ۲۷ درصد بوده است.

وی، اعتبار طرح شهید شوشتری را ۲۲۵ میلیارد تومان دانست و گفت: این طرح در مجموع ۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طرح‌های عمرانی تهران بر پایه طرح جامع

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در توضیح طرح‌های عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: طرح جامع شهر تهران سال ۸۶ تصویب شده است و هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد، مطابق با این طرح است.

شعبانی با اشاره به طرح یادگار امام، گفت: در بزرگراه یادگار امام سه زمین وجود دارد که با ارتش توافقات لازم صورت گرفته است و مجوز دیوار کشیدن دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ تقاطع دارای قرارداد که ۱۰ قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا استط افزود:۱۰ تا ۱۴ تقاطع را امسال تحویل می‌دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره احداث برگزار شوشتری نیز گفت: این بزرگراه بار تردد بزرگراه بسیج را کاهش دهد و این آزاد راه به هفت هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

شعبانی با اشاره به احداث بخشی بزرگراه یادگار امام اضافه کرد: در جریان این طرح هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در طرح سیلان نیز قرار بود با ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه، دو پل احداث شود، اما با اصلاح مهندسی هزینه به ۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

شعبانی افزود: در احداث بزرگراه شهید همدانی به عنوان یکی از طرح‌های تهران، بیش از ۱۱۵ کیلومتر توسط این بزرگراه، راه مردم افزایش یافته و ۱۶ کیلومتر آن در دهه فجر افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران، نگهداشت آسفالت را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و با بیان اینکه به اندازه مسافت تهران تا اصفهان امسال آسفالت‌ریزی شد، گفت: ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت تهران است و عقب ماندگی ۱۰ میلیون تن آسفالتی در تهران وجود دارد؛ با این حال امسال ۵۹۶ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است.

وی ادامه داد: این میزان استفاده از آسفالت معادل پنج مرتبه آسفالت کردن خیابان طولانی ولیعصر است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار