کد خبر: 1116608
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
باکو:
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه اعلام کرد که نیرو‌های نظامی ارمنستان با سلاح‌های کوچک اقدام به تیراندازی به سوی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

وزارت دفاع آذربایجان روز جمعه اعلام کرد که نیرو‌های نظامی ارمنستان که در بخش «ایستیسو» و «یوخاری زاقالی» در منطقه «باسارکچار» مستقر هستند با استفاده از تسلیحات کوچک به سوی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان که در بخش «ملابایراملی» در منطقه کلبجار بودند، تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ترندنیوز» واحد‌های ارتش آذربایجان که در منطقه مستقر بودند نیز به اقدام تلافی‌جویانه پرداختند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هفته پیش در مصاحبه‌ای اظهار داشته بود که امیدوار است باکو به طور سازنده در گفتگو‌ها حاضر شده و به پیشنهادات ارمنستان پاسخ دهد. پاشینیان اظهار داشت، پیشنهاد روسیه این است که موضوع قره باغ برای مدتی به تعویق بیافتد.

پاشینیان گفت: «ارمنستان تمام تلاش خود را برای امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان قبل از پایان سال میلادی انجام خواهد داد.»

در تحولی دیگر، سنای فرانسه با ۲۹۵ رای موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند.

این قطعنامه بر لزوم به رسمیت شناختن قره باغ و به کارگیری آن به عنوان ابزار مذاکره جهت برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید می‌کند. در این قطعنامه تاکید شده که اقدامات تهاجمی مکرر جمهوری آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی امنیت و آزادی را به خطر می‌اندازد.

این دو کشور همسایه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در عرصه دیپلماتیک، هنوز در مرز‌ها باهم درگیری دارند

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار