کد خبر: 1116528
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
پس از حوادث تروریستی شب چهارشنبه در ایذه و اصفهان رئیس مجلس و برخی از نمایندگان نسبت به این حوادث خونین واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

در پی وقوع حادثه تروریستی و تیراندازی به مردم و مأموران حافظ امنیت در شهرستان ایذه و آتش‌زدن حوزه علمیه این شهر و همچنین حادثه تروریستی اصفهان، رئیس مجلس و برخی از نمایندگان نسبت به این حادثه خونین واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید:

نهاد‌های امنیتی و انتظامی با قاطعیت به شناسایی آمران و عاملان این حادثه خونین اقدام کنند

محمدباقر قالیباف رییس مجلس با صدور پیامی در این باره گفت: وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و مأموران حافظ امنیت در شهرستان ایذه و آتش‌زدن حوزه علمیه این شهر که باعث شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان عزیز شد موجب تأسف و تأثر گردید.

دشمنان کینه‌ورز و آتش‌افروزان تکفیری که با ایجاد اغتشاش تلاش دارند آرامش ملت را خدشه‌دار کنند بار دیگر با شلیک مستقیم به روی مردم، آنان را به خاک و خون کشاندند که این نشانی به‌جز دشمنی و کینه‌ورزی با ملت و اعتقادات آنان نیست.

وی تاکید کرد که «نهاد‌های امنیتی و انتظامی با قاطعیت به شناسایی آمران و عاملان این حادثه خونین اقدام نمایند و مراکز درمانی به وضعیت مجروحان و مصدومان با تمام توان خویش اقدام کنند.»

سرویس‌های جاسوسی با حرکت مسلحانه به‌دنبال خاموش نشدن آتش فتنه هستند

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله تروریستی در ایذه گفت: این حادثه در کشور برای این موضوع بود که سرویس‌های خارجی نیاز به یک خون برای زنده نگهداشتن اعتراضات داشتند، زیرا آن‌ها در جمع کردن مردم و اعتصابات با شکست مفتضحانه روبه رو شدند و از این رو دست به حرکت مسلحانه زدند.

جنایات تروریستی قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و باید هرچه سریع‌تر با عاملان و آمران این جنایات تروریستی برخورد شود

محمد کعب عمیر نماینده شوش نیز در مجلس ضمن محکومیت جنایت تروریستی ایذه اظهار کرد: دشمنان برای اینکه مسیر پیشرفت و تعالی ایران قوی را متوقف یا کُند کنند، اقدام به تحریم‌های ظالمانه کردند، اما زمانی که فهمیدند که تحریم‌ها بی‌اثر بوده به ناامن کردن و ترور در جامعه روی آوردند که این نقشه‌های شوم آن‌ها هم از سوی مردم انقلابی و با بصیرت جمهوری اسلامی نقش بر آب شد.

وی بیان کرد: جنایت تروریستی بیانگر اوج درماندگی و ضعف دشمنان است که به خیال باطل خود گمان می‌کنند، می‌توانند بین اتحاد و همدلی مردم تفرقه‌ای بیندازند؛ این جنایت اتحاد مردم ایران را بیش از پیش مستحکم و روسیاهی و ذلت را نصیب تروریست‌ها و حامیانشان خواهد کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: این جنایات تروریستی قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، عاملان و آمران این جنایات تروریستی را شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی و قاطعانه کنند.

بر اساس این گزارش، محمد صفایی نماینده گناباد هم در این باره گفت: اینک که نظام سلطه از درگیری رودررو با ایران اسلامی، مأیوس است. بار دیگر مزدوران بی جیره مواجب، خود را اجیر نمود، که مردم و مدافعان امنیت را در ایذه و اصفهان به خاک و خون بکشند.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حوادث تروریستی شب چهارشنبه بیان کرد: «حوادث ایذه و اصفهان و حمله مسلحانه به مردم و حافظان امنیت نشانه شکست دشمنان نظام و ناامیدی آن‌ها از همراه سازی مردم است. ‏اما این موضوع چیزی از مسئولیت نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی کم نمی‌کند.
انتظار مردم شناسایی سریع تروریست‌ها و برخورد قاطع با تمامی شبکه شورش تروریستی است.

آمران و عاملان این واقعه تروریستی همان‌هایی هستند که ایران را آرام نمی‌خواهند

همچنین روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز با اشاره به این حادثه خونین اظهار کرد: «اغتشاش بستر تروریسم را فراهم می‌کند و هزینه این جنایت را ملت ایران می‌پردازند.
دیروز شیراز، امروز ایذه و فردا هر شهری می‌تواند هدف تروریست‌ها باشد، آمران و عاملان این واقعه تروریستی همان‌هایی هستند که ایران را آرام نمی‌خواهند.

نهاد‌های امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران حادثه خونین ایذه اقدام کنند

مجتبی یوسفی نماینده اهواز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی ایذه، گفت:این جنایت هولناک ضمن اثبات اتحاد شوم میان گروه‌های تروریستی مزدور، دولت‌های مرتجع منطقه و استکبار جهانی، بار دیگر حقانیّت و مظلومیّت ملت شریف ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی تصریح کرد: لازم است نهاد‌های امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

بر اساس این گزارش، احمد نادری نماینده تهران نیز با اشاره به حوادث تروریستی اخیر، گفت: تا دیروز مدعی بودند که کار خودشونه و امروز از شادی و هیجان در پوست خود نمی‌گنجند!

‏تکرار کلیدواژه کار خودشونه، برای عادی‌سازی ترور و خشونتی بود که امروز از آن لذت می‌برند. ‏حاشا که ذره‌ای به ایران و ایرانی دلبستگی داشته باشند.

منافقین در حال تکرار رفتار‌های وحشیانه ابتدای دهه ۶۰ خود هستند

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت هم بیان کرد: بعد از جدا شدن مردم و معترضین از بدنه آشوبگر و ریزش شدید بدنه اجتماعی آشوبگران، منافقین در حال تکرار رفتار‌های وحشیانه ابتدای دهه ۶۰ خود هستند.

‏ترور‌های کور، تهدید و ارعاب، اعمال خشونت عریان (آنجایی که بتوانند) و سوء استفاده از هیجان و عدم آگاهی جوانان فریب‌خورده.

باید با عوامل ترور‌های اخیر قاطعانه برخورد کرد

مرتضی حسینی نماینده میانه و عضو کمسیون قضایی مجلس نیز در واکنش به حوادث تروریستی اخیر در کشور گفت: حوادث تروریستی ایذه و اصفهان نشان می‌دهد دشمنان جمهوری اسلامی و بدخواهان ملت ایران، امنیت مردم و ثبات کشور را کاملا هدف گرفته اند. عوامل آشوبگر دشمن و مزدوران آمریکای جنایتکار که با سوءاستفاده از اعتراضات مردمی، وارد میدان شده و سعی داشتند مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز را به سمت درگیری و خشونت و کشته‌سازی ببرند، پس از ناامیدی از همراهی مردم، به ترور و آدم‌کشی آشکار روی آورده‌اند! و داعش‌وار به حرم‌ها و اجتماعات مردم عادی تیراندازی می‌کنند و همه را به خاک و خون می‌کشند!

وی گفت: ۲ عملیات همزمان، مشابه و با دو منشأ متفاوت هر دو موتورسوار، هر دو با اسلحه کلاش، هر دو ترور کور، هر دو کاملا شبیه هم؛ یکی در ایذه، یکی در اصفهان انجام می‌دهند دستور و نقشه عملیات یکی بوده، ولی ضدانقلاب می‌گوید ایذه کار خود نظام است، اصفهان نه. چرا؟ چون شلیک تروریست‌ها در ایذه به مردم خورده، در اصفهان به نیرو‌های امنیتی!

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: پس نیرو‌های مدافع امنیت در برابر این حرامیان جنایت‌پیشه، باید از شیوه مناسب و کارآمدتر استفاده نمایند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار