کد خبر: 1115912
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
اصولی:
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: مکاتباتی با فدراسیون جهانی داشتیم تا جلوی حاشیه‌سازان را بگیرد.

احسان اصولی در نشست خبری اظهار داشت: دیروز جلسه‌ای بسیار خوب و بسیار صمیمی خدمت ریاست جمهوری داشتیم و بدرقه خیلی خوب رخ داد. در این جلسه، کادر فنی، بازیکنان و سرمربی تیم ملی فوتبال و ریاست فدراسیون دیدگاه خودشان را گفتند. ماحصل این جلسه یک همدلی، هم‌افزایی و تقویت بسیار خوب و دیدنی در تیم ملی به وجود آمد. بازیکنان، کادر فنی و مجموعه خادمین مردم عزیز در فدراسیون فوتبال طی چند ماه گذشته شاهد حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی بودیم.

دیدار با رئیس جمهور در فضایی صمیمانه برگزار شد

وی افزود: آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری ایران در یک فضای صمیمانه و همدلی و هم‌افزایی به وجود آمد. بازیکنان، کادر فنی و مجموعه خادمین مردم در فدراسیون فوتبال در چند ماه گذشته شاهد حمایت دولت محترم از ورزش و فوتبال بوده‌ایم. آماده‌سازی تیم ملی را هم طبق برنامه به خوبی پیش بردیم. دیروز بازیکنان با صحبت‌هایی که شنیدند و جو صمیمی که در آنجا حاکم بود تیم ملی یک بدرقه خوب را داشت. چند ساعتی که ما در بین بازیکنان بودیم شاهد یک فضای صمیمانه در بین بازیکنان تیم ملی بودیم.

نمی‌شود نتیجه رفتار طرفدار ایران، تقویت رقبا باشد

سخنگوی فدراسیون فوتبال، افزود: این جو در ایجاد روحیه همدلی در بین بازیکنان بسیار بسیار مؤثر است. واقعیت این است که در این روز‌ها هر کسی که دل در گرو سربلندی ایران دارد تردید نداریم که باید از این تیم ملی حمایت کند. در بخش دولت، مجلس، وزارت محترم ورزش و جوانان و تمامی ارکان و حاکمیتی در فدراسیون و باشگاه‌ها شاهد یک فضای همدلانه هستیم و تا پای جان برای ایران شعاری که برای تیم ملی انتخاب شده همه پای آن ایستاده‌ایم و در فضای همدلی کار را پیش می‌بریم و هم در تقویت همدلی و افزایش روحیه بازیکنان حرکت می‌کنیم و هرچه در این مسیر حرکت کنیم و در راه اعتلای ایران تلاش کنیم باعث اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌شویم. این اتفاق به خوبی شکل گرفته است. هر اقدام و صحبتی که بخواهد این مسئله را تضعیف کند تردید نداریم که مبین این موضوع است که تیم ملی ما را دچار اختلاف ذهنی کند و این خودش به معنای آن است که باعث تقویت رقبای تیم ملی ما می‌شود. نمی‌شود کسی ادعا کند من طرفدار ایران و سرزمینم هستم، اما حرف، گفته یا نوشته‌ای از او سر بزند که این رفتار نتیجه‌اش تقویت رقبای تیم ملی ما باشد.

ایران می‌تواند شگفتی‌ساز و تاریخ‌ساز شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: من به عنوان سخنگو لازم می‌دانم این نظر فدراسیون و جامعه فوتبال را عرض کنم. همه ما تردید نداریم که این تیم، تیم ملی ایران است و این رقابت در مهم‌ترین رویداد جهانی به نام ایران در حال رقم خوردن است. در یک آوردگاه جدی، مهم و سخت وارد می‌شویم. هرچقدر در این حوزه تیم ملی را تقویت کنیم و روحیه بازیکنان را تقویت کنیم در جهت اعتلای سرزمین‌مان گام برداشته‌ایم و برعکس آن در حال ضربه زدن به ایران و نام ایران هستیم و رقبای تیم ملی را تقویت می‌کنیم. تیم ملی ایران اولین تیم آسیا است که با این قدرت، سرعت، اقتدار و امید و برنامه‌ریزی بسیار خوب و با کادر فنی خوب و بازیکنان خوب در بهترین شرایط در این رویداد شرکت کرده‌اند. این تیم می‌تواند شگفتی‌ساز و تاریخ‌ساز شود؛ بنابراین در این حوزه همه مردم سرزمین‌مان را دعوت می‌کنیم که همه اهالی فوتبال را که در کنار هم و دوشادوش هم هر گام و حرکت و صحبتی می‌کنیم در جهت تقویت این تیم و روحیه این بازیکنان باشد و جز این پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: در آیین‌نامه اخلاق فیفا و کد‌های اخلاقی یکسری پیش‌بینی‌هایی شده است، اما واقعیت این است که جز همدلی و همکاری و پابه‌پای هم حرکت کردن و اهتزاز پرچم سرزمین‌مان هیچ چیز دیگری را مدنظر نداریم و ان‌شاءالله در کنار هم حرکت می‌کنیم تا تیم ملی در این آوردگاه مهم شگفتی‌ساز شود.

چشم میلیون‌ها ایرانی به نتایج تیم ملی است

اصولی در مورد اینکه به صورت شفاف بگویید اتفاق رخ داده یا نه، عنوان کرد: به هر حال در حوزه فوتبال در همه دنیا تقویت تیم ملی مهم است. در حوزه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم به دور از شائبه‌های غیر فوتبالی حرکت کردن یکی از مؤلفه‌های مهم فوتبال و ورزش است. اینکه ما نگاه حرفه‌ای و مهینی‌مان را کنار بگذاریم و رفتاری از ما سر بزند که درست نباشد مورد پسند هیچکدام از هواداران فوتبال و مردم این سرزمین نیست. امیدوارم همه عزیزان و همه مردم و همه کسانی که مؤثر هستند جز به این موضوع که تیم ملی فوتبال ما بتواند ان‌شاءالله با قدرت و قوت در این رقابت‌ها شرکت کند و نتایج قابل قبول و خوبی بگیرد و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند. همه می‌دانیم چشم میلیون‌ها ایرانی در داخل و خارج از ایران و حتی فراتر از ایران و خیلی از کشور‌های منطقه چشم‌مان به نتایج این تیم است و تقویت این تیم مهم‌ترین مؤلفه‌ای که سربلندی و اعتلای تیم ملی کشورمان است برسیم و ان‌شاءالله با دعای خیر مردم شگفتی‌ساز شویم.

از فیفا خواستیم جلوی حاشیه‌سازان را بگیرد

وی در مورد اینکه برخی افراد خاص در قطر به دنبال ایجاد تنش برای تیم ملی کشورمان هستند، اما امروز گفته شد که مسئولان قطری پاسخ مثبتی به این افراد ندادند و احتمال دارد که قطر خودش از ورود این افراد به ورزشگاه جلوگیری کند آیا در این مورد صحبتی با مسئولان قطری شده که آرامش تیم ملی حفظ شود، گفت: موضوع برگزاری رویداد‌های ورزشی که این رویداد مهم‌ترین و بزرگترین رویداد ورزشی دنیا است. اصول، پروتکل‌ها و چارچوب‌های خاص خودش را دارد. برمبنای همان اصول و چارچوب‌ها که همه کشور‌ها و تیم‌ها باید در شرایط آرام و به دور از تنش کار کنند. در یک شرایط آرام و به دور از حاشیه و فقط بازی کنند و شرایط فنی خود را داشته باشند. این حقی است که برای همه تیم‌ها در نظر گرفته شده است. ما هم بر همین مبنا بر حق تیم ملی تأکید داشته‌ایم و حق سرزمین‌مان عزیزمان و به نمایندگی از مردم ایران و هواداران تأکید داشتیم که این‌ها رعایت شود و مکاتباتی با فیفا داشتیم و خواستیم که اگر شرایطی بخواهد اتفاق بیفتد و شرایطی پیش بیاید که تیم ما را به حاشیه ببرد به استناد همین مفادی که گفتم جلوی آن گرفته می‌شود به نظر می‌رسد برگزارکنندگان جام جهانی دقیقاً وظایف خودشان را در جهت همکاری با ما و رعایت پروتکل‌ها انجام می‌دهند.

بازیکنان تیم ملی مانند سربازان ایران هستند

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد کد‌های اخلاقی فیفا عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی بسیار همراه و معتقد هستند و از همه ما به این مسائل آگاه‌تر هستند. تک‌تک بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مانند سربازان سرزمین ایران‌مان هستند که می‌روند که جز برنده شدن و نتیجه گرفتن و افتخارآفرینی و موفقیت در ذهن آن‌ها نیست.

تمام تیم ملی که در ایران بود، به دیدار رئیس جمهور رفت

اصولی در مورد اینکه نشست خبری که امروز شما گذاشتید به صورت اضطراری است و مشخص است در رابطه با افراد خاصی است که پست‌هایی در این یکی دو روزه گذاشته‌اند و برخی بدون داشتن اطلاعات فوتبالی می‌گویند چرا تیم ملی ما نصفه و نیمه به دیدار رئیس جمهور رفته، عنوان کرد: همه فوتبالی‌ها می‌دانند تیمی که دیروز خدمت آقای رئیس جمهور رفت تمام تیمی بود که در ایران حضور داشت و بقیه بازیکنان و اعضای تیم ملی برای اینکه لژیونر بودند از کشور‌هایی که فعالیت می‌کنند به دوحه رفتند؛ البته با اخباری که من دارم این تیم امروز کامل شده و همه دور هم جمع شده‌اند. در تمام مسابقات بین‌المللی همینگونه است فوتبالی‌ها به خوبی این مسائل را می‌دانند آن‌هایی که این حرف را می‌زنند قطعاً از شرایط تیم ملی و فوتبال آگاهی ندارند و احتمالاً اخبار را دنبال نمی‌کنند و می‌خواهند واقعیت‌ها را به گونه دیگری بروز دهند، اما واقعیت این است تمام تیم ملی که در ایران بودند در دیدار با رئیس جمهور حضور پیدا کردند.

حمایت از تیم ملی مرسوم است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه برخی شایعه‌ها مطرح شده که رئیس جمهور ۱۰ سکه طلا به بازیکنان پاداش داده آیا این مسئله در شأن بازیکنان تیم ملی فوتبال هست، اظهار داشت: اولاً که حمایت‌های مادی و معنوی دولت در ادوار گذشته مرسوم بوده و ما سوابقش را می‌دانیم. دولت جمهوری اسلامی در ادوار مختلف ملی‌پوشان را حمایت کرده و پاداش‌هایی را در نظر گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد. ما وقتی به جام جهانی صعود کردیم این اتفاق رخ داد. برای بعد از این هم امر کاملاً مرسوم در تمام دنیا و فوتبال است؛ بنابراین جای تشکر دارد. از وزارت محترم ورزش و جوانان، دولت محترم که نگاه حمایتی خود را از بازیکنان تیم ملی داشتند.

برخی می‌گویند ماستِ سفید، سیاه است!

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی می‌خواستند بازیکنان تیم ملی را اینگونه زیر فشار قرار بدهند، اظهار داشت: حضور بازیکنان در مراسم بدرقه براساس برنامه‌ریزی و روال بوده که در ادوار گذشته هم اتفاق افتاده. واقعیتی که ما در تیم ملی و بازیکنان می‌بینیم و در جلسه‌ای که دیروز داشتیم و گفتگو‌هایی که ردوبدل شد بسیار صمیمانه، دوستانه و پرامید بود و جای تشکر دارد، اما برخی اینگونه هستند که می‌گویند ماست سفید، سیاه است و روز روشن را می‌گویند تاریک است این دیگر مشکل ما نیست!

همه با هر رنگ و نگاه و سلیقه‌ای به فکر اعتلای نام ایران هستند

وی در مورد اینکه تذکری که براساس کد‌های اخلاقی فیفا دادید چقدر می‌تواند جدی باشد، گفت: ضوابط روشن و مشخصی داریم که تمام باشگاه‌ها آیین‌نامه انضباطی دارند. بابت این مسئله خود باشگاه‌ها ورود می‌کنند که باشگاهش بخواهد وارد حاشیه شود یا باعث به حاشیه بردن تیم ملی شود خود باشگاه اعتراض می‌کند و به این مسئله ورود خواهند کرد این‌ها همه آیین‌نامه شده است موادی است که از قبل وجود داشته است و حساسیت در خصوص این مسائل هم قبلاً وجود داشته است. آرایی که در این خصوص در قبل صادر شده هست و همه شما می‌دانید. البته فضای همدلانه‌ای در فوتبال داریم بنای ما بر این نیست آنچه در فضای فوتبال و فضای عمومی کشور وجود دارد فضای همدلانه‌ای داریم. در شهر و خیابان و هرجا که می‌رویم فضای حمایتی است و همه با هر رنگ و نگاه و سلیقه‌ای به فکر اعتلای نام ایران هستند و تیم ملی فوتبال برای‌شان مهم است و موفقیت تیم برای‌شان مهم است. البته آن‌هایی که صاحب‌نظر و فنی هستند بار‌ها گفته‌اند این تیم ملی از نظر فنی مستعدترین تیم است که بتواند تاریخ‌سازی کند و ان‌شاءالله به لطف خدا و دعای خیر مردم این اتفاق بیفتد.

گل‌محمدی؟ خیر؛ صحبت‌های من مخاطب عام دارد!

اصولی در مورد اینکه صحبت‌های شما بیشتر به نظر می‌رسد در مورد یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس است، عنوان کرد: نه، صحبت‌های من مخاطب عام دارد.

کی‌روش می‌خواست از نهایت زمان برای اعلام اسامی استفاده کند

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد به هم خوردن نشست خبری کی‌روش و اینکه ظاهراً به کادر فنی تیم ملی فشار وارد می‌شود، گفت: من هم نمی‌دانم دلیل تأخیر و لغوش چیست آنچه که عنوان کردند دلایل فنی داشت. وی می‌خواست لیست را اعلام کند و دیدید که چهار دروازه‌بان را دعوت کرد این حق سرمربی است و از نهایت زمانی که داشت از آن استفاده کرد و به نظر چیز پیچیده، سخت و خاصی نیست. این حرف از آن جنس حرف‌هایی است که بی‌محل و بیجا توسط برخی زده می‌شود.

در مورد مسائل فنی اظهارنظر نمی‌کنم

وی در مورد اینکه انتقاد به لیست تیم ملی کی‌روش گرفته می‌شود این است که چهار دروازه‌بان بردیم و یک بازیکن هم کمتر از تیم‌های دیگر داریم. شاید اگر بازیکنی از تیم امید در تیم بود بهتر بود، گفت: من در مورد مسائل فنی اظهارنظر نمی‌کنم. وی کاملاً مختار است. کی‌روش صاحب اختیار و تصمیم‌گیر است و قطعاً خودش هم پاسخگو است و در حوزه فنی ما در فدراسیون اظهارنظر نمی‌کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار