کد خبر: 1115867
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
سرپرست معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نسبت به استفاده سودجویان در پوشش ابلاغ الکترونیک قضایی، به شهروندان هشدار داد.

محسن مقدس گفت: با وجود تاکیدات زیاد قوه قضائیه و پلیس فتا در خصوص پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه برخی از همشهریان در دام این گونه پیامک‌ها و سودجویان قرار می‌گیرند و در برخی زمان‌ها شاهد گسترش کلاهبرداری به شیوه فشینگ در پوشش ابلاغ الکترونیک قضایی هستیم.

مقدس با بیان اینکه خدمات الکترونیک قضایی نظیر ابلاغ‌های الکترونیک برای اشخاص حقیقی، از درگاه خدمات الکترونیک قضایی https://adliran.ir قابل دریافت است، گفت: در زمان دریافت ابلاغیه، سامانه از فرد دریافت کننده درخواست وجه نمی‌کند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: اخیرا برخی از افراد سودجو، در پوشش ابلاغ الکترونیک، از افراد حقیقی در قبال دریافت ابلاغیه قضایی، درخواست دریافت اطلاعات بانکی و پرداخت وجه به شیوه اینترنتی را مطرح و وجوه موجود در حساب آنان را به شکل غیرقانونی برداشت می‌کنند که در مورد اخیر با آدرس جعلی Sanaebliga و ارسال برای تلفن همراه شهروندان به سایت جعلی هدایت با دریافت اطلاعتی از جمله کد ملی، شماره حساب و رمز دوم کارت بانکی از اشخاص سود جویی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه درخواست وجه در سامانه‌های جعلی روشی برای دریافت اطلاعات کارت بانکی افراد و کلاهبرداری‌های اینترنتی است، گفت: افراد در صورت نیاز به دریافت ابلاغ الکترونیک قضایی، تنها از طریق آدرس https://adliran.ir اقدام کرده یا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند.
گفتنی است در روز جاری ۲۴ آبان ۱۴۰۱ دادگستری استان تهران گزارشاتی در خصوص سو استفاده سودجویان از طریق لینک فوق دریافت کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار