کد خبر: 1115579
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از بخاری‌های نفت سوز و وسایل گازسوز غیراستاندارد و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی در مدارس اردبیل با استفاده از بخاری‌های استاندارد جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی با بیان اینکه فرا رسیدن فصول سرد سال ضروری است تا شهروندان در انتخاب وسایل گرمایشی دقت لازم را داشته باشند، اظهار کرد: استفاده از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان اردبیل با هدف جلوگیری از استفاده بخاری‌های نفت سوز و وسایل گازسوز غیراستاندارد و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی لازم و ضروری است.

وی در خصوص چگونگی تشخیص ایمنی و استاندارد بخاری‌های نفت سوز و گاز سوز به شهروندان افزود: سنسورحساس به کاهش اکسیژن، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند و سنسور حرارتی نیز وسیله‌ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما وجلوگیری از بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد شده الزامی است.

علایی با بیان اینکه رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، از نظر باز بودن کانال جهت خروج گازهای احتراق، الزامی است، خاطر نشان کرد: شیلنگ‌های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح هماهنگ استانداردهای اجباری افزود: با هدف اجرای این طرح از ارائه هر گونه کالای بدون استاندارد به مشتریان جلوگیری خواهد شد و از عموم همشهریان تقاضا داریم برای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه بخاری غیر استاندارد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ یا شماره تلفن‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع رسانی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر