کد خبر: 1115577
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل:
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید گندم از کشاورزان در مقایسه با سال گذشته۵۰ درصد افزایش یافت که از آذرماه امسال مقدمات خرید سال آینده گندم در استان اردبیل آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی نوبخت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال خرید گندم از هفدهم خرداد ماه شروع شد و در مجموع ۲۵۲ هزار و ۴۶۶ هزار تن گندم از ۱۴ هزار و ۹۷۷ کشاورز خریداری شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان به اتمام رسیده و مطالبات گندمکاران هم به طور کامل پرداخت شده است، افزود: ۱۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان گندمکار استان اردبیل به تعویق افتاده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده همه این مطالبات به حساب گندمکاران استان واریز شد.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل افزود: در مجموع ۲۹هزار و ۵۰میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم در مراحل مختلف به گندمکاران پرداخت شده است.

نوبخت با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است، گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه از آذرماه امسال مقدمات خرید گندم سال ۱۴۰۲ را شروع خواهیم کرد، درخصوص کشت قراردادی گندم هم گفت: اخیرا هم طرح کشت قراردادی گندم در کشور به تصویب رسیده که بر اساس آن مقرر شده است مشوق‌های لازم به کشاورزان با هدف تغییر الگوی کشت به کشاورزان و افزایش کشت گندم اعمال شود.

نوبخت بیان کرد: برای کشت قراردادی سامانه‌ای طراحی شده که کشاورز با ثبت نام در آن سامانه از خدمات لازم کشت قراردادی اعم از تخفیف بیمه و دیگر مشوق‌ها بهره‌مند خواهد شد.

به گفته مدیر کل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل طرح کشت قراردادی سبب می‌شود کشاورزان رغبت بیشتری به کشت گندم در استان اردبیل داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر