کد خبر: 1115498
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
مدیر عامل شرکت سایپا گفت: تا سه هفته آینده خودرو‌های شماره گذاری نشده تیبا و ساینا، شماره گذاری و تحویل متقاضیان می‌شود.

محمد علی تیموری در حاشیه مراسم ارسال هزار خودرو به کشور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت تاخیر تحویل دو خودروی تیبا و ساینا به متقاضیان ثبت نام شده افزود: سازمان ملی استاندارد خردادماه اعلام کرد این دو خودرو باید از خط تولید خارج شود، اما حدود ۸۰ هزار دستگاه خودرو قبل از آن تاریخ تولید شده بود که ۸۰ درصد آن تکمیل، شماره گذاری و تحویل مشتریان شد و ۲۰ درصد باقیمانده نیز آماده شماره گذاری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه در سایت‌های خودروسازی بر کیفیت خودرو‌های تولیدی نظارت می‌شود؟ گفت: اگر ۷۰ درصد خودرو را زنجیره تامین و قطعه سازی در نظر بگیریم و ۳۰ درصد را زنجیره تولید بدانیم در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰۰ طرح کیفیت را برای افزایش ارتقای کیفیت تامین کنندگان و خطوط تولید قطعات اجرا شده است.

تیموری ادامه داد: مراجعه به نمایندگی‌ها نسبت به گذشته حدود ۳۰۰ درصد کاهش داشته و در بعضی از خودرو‌ها مثل خودروی شاهین تا ۵۰۰ درصد هم شاهد کاهش مراجعه هستیم، بنابریان این کاهش مراجعات، افزایش کیفیت خودرو را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت سایپا با بیان اینکه بعضی از قطعات خودرو‌های صادراتی را از ۵ یا ۶ قطعه ساز مطرح تامین می‌کنیم گفت: به دلیل اینکه ارزش افزوده آن برای گروه سایپا به نسبت بازار داخل تا ۲۰ درصد بالاتر سودآوری دارد بنابراین بهترین قطعات را از بهترین قطعه سازان تامین می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار