کد خبر: 1115471
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که یگان‌های پدافند روسیه چند پهپاد و راکت «هایمارس» و «اولخا» متعلق به ارتش اوکراین را در مناطق مختلف نبرد سرنگون و رهگیری کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که یگان‌های پدافند هوایی روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین در بیست و چهار ساعت گذشته چند فروند پهپاد و راکت «هایمارس» و «اولخا» متعلق به ارتش اوکراین را در مناطق مختلف نبرد سرنگون و رهگیری کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت، سامانه‌های پدافند هوایی در شبانه روز گذشته ۶ فروند پهپاد اوکراین را نزدیک «خارکی‌یف»، «لوهانسک» و «دونتسک» سرنگون کردند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، یگان‌های پدافندی این کشور همچنین ۱۳ تیر راکت «هایمارس» و اولخای اوکراین را رهگیری کردند.

چندی قبل یک مقام نظامی روسیه اظهار داشت که نیرو‌های روس با موفقیت از سلاح‌های ضد پهپاد «هارپون-۳» در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند. این مقام نظامی روسیه گفت: «یگان‌های روسی با موفقیت از جدیدترین سامانه هارپون-۳ برای مبارزه با پهپاد‌ها استفاده می‌کنند و پهپاد‌های دشمن توسط پالس الکترومغناطیسی منهدم می‌شوند».

به گفته این مقام روس، کافی است که آنتن دستگاه را به سمت یک پهپاد هدایت شود و به دلیل اینکه وسایل الکترونیکی پهپاد‌ها توانایی تعیین مکان را ندارند بدین طریق تماس پهپاد با اپراتور آن از بین می‌رود.

در تحولی دیگر مرتبط با نبرد روسیه با اوکراین، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه گزارش کردند که یک فروندجنگنده رهگیر «میگ-۳۱» با اسکورت جنگنده‌های بلاروسی تمرین حمل موشک ابرفراصوت «کینژال» را انجام داده است.

وبگاه «یوکرینسکا پراودا» نوشت، یک جنگنده میگ-۳۱ روسیه در پرواز آزمایشی در حالی که موشک ابرفراصوت کینژال را حمل می‌کرد، مشاهده شد. این سومین جنگنده بمب افکن میگ-۳۱ روسیه است که در پایگاه «ماچولیشی» در بلاروس مشاهده شده است. پیش از این، یک نشریه نروژی تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد که سه جنگنده رهگیر میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در پایگاه‌های هوایی بلاروس مستقرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار