کد خبر: 1114929
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کارشناس بازار سرمایه:
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: استفاده از بیمه سبد سهام به عنوان مرهمی در بازار به خصوص برای سهامداران حقیقی تلقی می‌شود که در راستای بهبود وضعیت و کاهش نوسانات ایجاد شده در بازار به کار گرفته خواهد شد.

نادر جزایری به روند این روز‌های معاملات بورس اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به روند نزولی بازار سهام در ماه‌های گذشته، اعتماد سهامداران نسبت به این بازار از دست رفته بود و متولیان باید نهایت تلاش خود را در راستای بازگشت این اعتماد انجام دهند.

وی افزود: طرح بیمه سهام از اقدامات درستی تلقی می‌شود که زیان مردم را پوشش داده و به سهامداران حقیقی این اطمینان را می‌دهد که اگر در بازار بماند، متحمل زیان نمی‌شوند.

جزایری خاطرنشان کرد: این اقدام خوب به طور قطع باید با سایر اقداماتی همراه شود تا در وهله نخست اعتماد‌ها برای ورود به بازار سهام برگردانده شود و به‌مرور شاهد اقبال عمومی و ورود سرمایه‌های جدید به بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باید با رفع ابهامات، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری بیشتر در بازار سرمایه تشویق شوند که در صورت تحقق این موضوع یعنی کنار رفتن ابهامات فعلی در بازار شاهد رونق بیمه سهام و اثرگذاری مثبت آن در بازار نیز خواهیم بود.

وی به برخی مباحث خارج از بازار سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد باید در کنار اقداماتی که در راستای بهبود وضعیت بازار سهام انجام می‌شود، اقداماتی در سطح کلان در راستای ایجاد آرامش در کشور صورت گیرد.

جزایری بیان کرد: با توجه به شرایط بازار سهام در ماه‌های اخیر، اکنون در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری در این بازار قرار داریم، اما به دلیل شرایط بیرونی بازار سرمایه، موانعی بر سر راه رونق و ثبات بازار وجود دارد که امیدواریم با تلاش متولیان این موانع نیز برداشته شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار