کد خبر: 1113169
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال ۱۷۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نقاط مختلف استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفت ماه سال‌جاری ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در این استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پارسال نیز در مجموع با پرداخت ۱۵۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات زمینه اشتغال سه هزار و ۸۴۵ مددجویان در استان اردبیل ایجاد شده بود، اظهار کرد: براساس برنامه امسال کمیته امداد استان باید زمینه اشتغال هشت هزار و ۶۰۰ مددجو را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود، اضافه کرد: دامداری ، کشاورزی ، صنایع دستی ، فرش و گلیم، آرایشگری و کابینت سازی از جمله حوزه هایی است که با ارائه تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان فراهم شده است.

حسین نژاد گفت: این افراد پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآوردند.

وی با بیان اینکه همکاری‌ و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان شده است، ادامه داد: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آنها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل  همچنین گفت: مددجویان جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند به طوری که بر اساس بررسی های صورت گرفته خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

وی افزود: خوش‌حسابی در بازپرداخت وام‌ها باعث شده تا بانک‌های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا کنند.

حسین نژاد اظهار کرد: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آنها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

این مقام مسئول رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل، فقر و محرومیت از استان ریشه کن شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیازها و مشکلات اساسی آنها مرتفع گردد.

حسین‌نژاد بیان کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

وی ادامه داد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر