کد خبر: 1107103
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فریدون حسن

کشتی فرنگی ایران بعد از عدم کسب نتیجه مناسب در صربستان دستخوش تغییرات زیادی شد. حالا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی است و می‌خواهد با کمک طالب نعمت‌پور و علی قیطاسی، دو کمک محمد بنا و همچنین حسن حسین‌زاده و ایمان علیزاده کاری که سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی نتوانست را انجام دهد. اینکه حسن رنگرز بتواند از عهده این مهم برآید یا نه را زمان مشخص می‌کند و بی‌شک باید صبر کرد و به این سرمربی جوان فرصت داد، اما در این میان یک اتفاق خوب رخ داده و آن‌هم این است که هدایت تیم زیر ۲۳ سال کشتی فرنگی نیز به حسن رنگرز سپرده شده تا او همزمان با تیم ملی بزرگسالان کار هدایت تیم پایه کشتی را هم برعهده داشته باشد.
همین موضوع یک نکته مهم و قابل توجه است. اینکه دست حسن رنگرز در انتخاب کشتی‌گیر برای تیم ملی باز است. او با کار کردن روی جوانان زیر ۲۳ سال فرنگی می‌تواند آینده تیم را آنطور که خود می‌داند تأمین کند. حسن رنگرز این فرصت را دارد تا در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان که از بیست و پنجم مهر تا یکم آبان در اسپانیا برگزار می‌شود ارزیابی دقیقی از آنچه در چنته دارد، داشته باشد و بعد از آن به جام جهانی آذربایجان بیندیشد، فرصتی که در اختیار محمد بنا نبود. حسن رنگرز می‌تواند حتی قهرمانان تیم زیر ۲۳ سال را به اردوی تیم بزرگسالان اضافه کند تا هم آن‌ها محک جدی‌تری بخورند و هم ستاره‌های تیم بزرگسالان رقیبان باانگیزه‌تری را مقابل خود ببینند و کار را جدی‌تر از قبل دنبال کنند.
انتخاب همزمان حسن رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی و تیم زیر ۲۳‌سال کشتی فرنگی را می‌توان به فال نیک گرفت. البته به شرط آنکه خود رنگرز هم متوجه باشد که چه فرصت مغتنمی نصیبش شده و چگونه باید در راه پویاتر شدن کشتی فرنگی ایران از این فرصت استفاده کند. یکی از ایراد‌های اساسی که به مدیریت محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی وارد بود عدم اعتقاد او به مسابقات انتخابی بود. مسئله‌ای که حالا با هدایت همزمان دو تیم ملی و زیر ۲۳ سال توسط رنگرز تا حد زیادی برطرف شده است، چراکه سرمربی تیم ملی حالا علاوه بر ستاره‌های تیم بزرگسال ایران، امید‌های کشتی فرنگی را هم زیر نظر دارد و خوب می‌داند که چه پشتوانه‌ای دارد. بر کسی پوشیده نیست که اختلاف سنی کم میان این دو رده از تیم‌های ملی یک امتیاز مناسب برای حسن رنگرز به حساب می‌آید تا در صورت افت یکی از نفرات اصلی خود در تیم بزرگسالان به راحتی یکی از نفرات آماده در تیم زیر ۲۳ سال را جایگزین او کند. البته ناگفته نماند که این موضوع در حال حاضر که کشتی فرنگی نیازمند خونی تازه و نگاه مدیریتی نو و جدید است، جوابگوست و بر کسی پوشیده نیست که در هر رده سنی باید کار به کاردان و اهل آن سپرده شود و پایه‌های کشتی توسط مربیان سازنده و کاربلد رشد پیدا کنند و تحویل کادر فنی بزرگسالان شوند. به هرحال این یک فرصت مناسب برای سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی است تا با رصد درست هر دو تیم بتواند کشتی فرنگی را از بن‌بستی که در آن گیر افتاده نجات دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار