کد خبر: 1101206
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

 آزادگان سرافراز پس از سالها به آغوش مام میهن باز می گشتند. عزیزانی که با ایمان راسخ خود در برابر همه ی فشارهای جسمی و روحی دشمن سفاک ایستادند و روابط اجتماعی جامعه ی کوچک اردوگاهی خود را بر پایه ی اخلاق حسنه بنا نهاده و از شکنجه های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند و سینه هایی فراخ تر از اقیانوش داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند.

آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند. آری، ۲۶ مردادماه یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از سالها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیونها ایرانی پاک نهاد پایان دادند.

در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به بار نشست و سالهای نگرانی به پایان رسید و وعده ی الهی نیز تحقق یافت:" و بشر الصابرین". عرصه ی پربرکت دفاع مقدس، صحنه ی حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه ی اسلام و تحت رهبری حکیمانه ی امام راحل عظیم الشان توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار بگذارند.

آزادگان عزیز اگرچه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند، اما با نایب برحق وی امام خامنه ای عزیز میثاقی همیشگی بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان والامقام پایبند ماندند.

آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ی ائمه اطهار سلام الله علیها و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه ی صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه ی درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی شک سالها محرومیت این سروقامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند.

محمدعلی غلامی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان البرز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار