کد خبر: 1099098
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست کشور:
عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست کشور گفت: برای اولین بار طرح توانمندسازی روستاهای سبز در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صادق پناهی در مراسمی که با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کنار طرح «پاکبان» که با استقبال ملی روبه‌رو شده، سعی داریم تا این طرح را نیز با هدف توانمندسازی جوامع روستایی در حوزه محیط زیست در پنج منطقه استان اردبیل اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته طرح اولیه این پویش زیست محیطی نوشته شد و ما در یک سال اخیر سعی کردیم با پیگیری‌های مستمر مجوز لازم برای اجرای این طرح را به شکل پایلوت در اردبیل دریافت کنیم که امیدواریم در پنج روستای محدوده منطقه حفاظتی فندقلو، آق‌داغ، کوه سبلان، نئور و رودخانه ارس را اجرایی کنیم.

پناهی گفت: با توجه به اینکه در مسائل زیست محیطی موضوعات اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته بود، ما سعی کردیم با انتخاب متخصصان حوزه علوم اجتماعی، منابع طبیعی و کارشناسان مجرب و اساتید دانشگاهی در رشته‌های مرتبط این طرح را با بار علمی بیشتر به پیش ببریم.

عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست افزود: در این طرح در ابعاد مختلف توسعه پایدار روستاها و توانمندسازی روستاییان مورد توجه قرار گرفته و تلاش ما بر این است تا روستاییان را در ابعاد مختلف مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

پناهی از همکاری اداره کل محیط زیست استان اردبیل در اجرای طرح توانمندسازی جوامع روستایی قدردانی کرد و ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌ها ما را در اجرای این طرح یاری کرده تا همچون طرح «پاکبانان محرم» بتوانیم در سطح ملی این طرح را معرفی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر