کد خبر: 1099092
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل:
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از حجم سدهای استان خالی است و در صورت وقوع سیلاب آماده ذخیره‌سازی سدها هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید فضایلی در جلسه کمیته مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: برای جبران کسری آب در سدها علاوه بر رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف بهینه آب، ذخیره‌سازی آب در سدها در هنگام بارش باران در استان مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیران و کارشناسان در شهرستانها بطور مستمر گلوگاه‌های پرخطر و سیل خیز را رصد می‌کنند، افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل بطور مستمر بر رودخانه‌ها و مسیل‌های پرخطر و سیل خیز نظارت دارد و در صورت وجود موانع آنها را بازگشایی می‌کند.

فضایلی اظهار کرد: از طریق فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین شورای اسلامی روستاها اطلاعیه‌های لازم برای رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها به مردم صادر شده و حفاظت از منابع آبی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین از آماده باش تیم‌های گشت و بازرسی منابع آب در سطح استان خبر داد و گفت: ۲۲ تیم گشت و بازرسی از منابع آب استان نظارت کامل بر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بطور مستمر انجام می‌دهند.

وی همچنین لایروبی، بازگشایی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها را یادآور شد و گفت: در همین راستا اقدامات لازم بعمل آمده و رودخانه‌ها و مسیل‌ها با اولویت سیل خیز بودن لایروبی و بازگشایی می شوند.

فضایلی با بیان اینکه برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در استان پیش بینی شده است، افزود: برای تامین این مقدار آب برنامه‌های مختلفی تدوین شده که تحقق آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب در استان گفت: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب در این بخش است.

فضایلی برنامه تخصیص آب برای رونق و شکوفایی صنعت و همچنین احداث سدهای معیشتی در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سازمان صنعت معدن وتجارت و تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی نیز به جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر