کد خبر: 1097401
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
یک کارشناس مسائل افغانستان با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک‌های تکفیری در ایران، به کشورهایی که بیشتر مراکز عملیات‌های تکفیری‌ها هستند؛ اشاره کرد.

علی واحدی کارشناس مسائل افغانستان  با اشاره به تحرکات اخیر تکفیری‌ها در کشور اظهار داشت: از عواملی مهم و اثر گذاری که می تواند تکفیری ها را از رسیدن به مقاصد خود بازدارد، بحث اطلاع رسانی است.

وی به فرمایش امام(ره) در رابطه با اسلام اشاره کرد و گفت: امام(ره) اسلام ناب محمدی را با اسلام آمریکایی تفکیک کردند؛ امروز این عوامل تکفیری فریب نظام سلطه را می خورند و اسلام واقعی را به عنوان یک اسلام جعلی در ذهنشان پرورش می دهند.

* لزوم تکثیر فرهنگ اصیل اسلام در مقابله با اقدامات تکفیری‌ها

این کارشناس مسائل افغانستان با بیان اینکه اقدامات تکفیری‌ها در جمهوری اسلامی ایران کمتر اتفاق می‌افتد، بیان داشت: مرکز عملیات‌های تکفیری‌ها بیشتر در کشورهای پاکستان و افغانستان و کشورهای عربی است، باید در این کشورها خصوصاً در مسائل پاکستان و افغانستان که متاسفانه شاهد ضعف فرهنگی هستیم، فرهنگ ناب محمدی را  عرضه کنیم؛ اگر مردم این کشورها با فرهنگ اصیل اسلام آشنا شوند دیگر دچار فریب و نیرنگ و اغفالِ نظام سلطه نمی‌شوند.

واحدی نظام سلطه را از عوامل و موسس گروه‌های تکفیری برشمرد و افزود: در ساختار نظام سلطه، آمریکا در راس است و رژیم صهیونیستی و سران کشورهای عرب هم دخیل هستند؛ نظام سلطه از ضعف فکری و اعتقادی در راستای اقدامات تروریستی علیه مسلمانان و امت‌های اسلامی استفاده می‌کند. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ام القری جهان اسلام و منتشر کننده و حمایت کننده اسلام ناب محمدی است، گفت: اگر فرهنگ ناب محمدی توسعه پیدا کند و مردم آگاه شوند نظام سلطه هیچ گاه نخواهد توانست مسلمین را اغفال کند و اقدامات ضد اسلام و مسلمین را برنامه ریزی کند و به نام اسلام، اسلام را تضعیف کند.

* آمریکا به دنبال اصطکاک میان کشورهای اسلامی است

این کارشناس مسائل افغانستان با تاکید بر اینکه نظام سلطه و در راس آن آمریکا و حامیانش در صدد ایجاد اصطکاک روابط بین کشورهای اسلامی و همچنین ایجاد شکاف بین این کشورها هستند، گفت: اگر امت‌های اسلامی یکپارچه شوند و با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند، نظام سلطه در رسیدن به اهداف شوم خود باز خواهد ماند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار