کد خبر: 1095231
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
معاون درمان وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده است، تاکید کرد: مردم هر سه دز واکسن کرونا را دریافت کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آقای سعید کریمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما افزود: با همت مردم و اقدامات خوب دولت، واکسیناسیون وسیع و سریع، اکنون وضعیت کرونا در کشور در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد با وجودی که در بسیاری از کشورها، شرایط آنچنان مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تا یکشنبه، افزایش مختصری در مراجعه‌ها داشتیم، ادامه داد: آماری که شامل کل موارد مشکوک، متحمل و قطعی است معیار مناسب تری است یعنی همه کسانی که با علائم تنفسی یا علائم بیمارستانی مرتبط با کرونا مراجعه کردند.

کریمی افزود: در هفته گذشته حدود ۴ هزار مراجعه سرپایی داشتیم که تا یکشنبه به ۵ هزار رسید و از یکشنبه تاکنون دوباره کاهشی شده است و به ۴ هزار مراجعه سرپایی رسیدیم.

وی اضافه کرد: میزان بستری‌ها در روز یکشنبه گذشته به ۴۵۰ رسید که اکنون کاهشی شده و به ۳۵۰ بستری در روز رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان ابتلاء به کرونا در برخی از کشور‌های اطراف مانند عراق، ترکیه، عربستان و امارات در حال افزایش است، گفت: به همین علت میزان آزمایش‌هایی که در ایران انجام می‌شود افزایش پیدا کرده است تا بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم به ویژه مسافرانی که از این کشور‌ها وارد می‌شوند.

کریمی افزود: در مواردی که احساس خطر کنیم میزان تست را افزایش می‌دهیم و زمانی که گردش ویروس و آزمایش‌ها زیاد می‌شود موارد مثبت هم افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ میلیون دز واکسن در کشورمان تزریق شده است که از این میزان ۶۴ میلیون نفر یک دز و ۵۷ میلیون نفر دو دز دریافت کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متأسفانه از دز سوم خیلی استقبال نشده است، از مردم خواست حتماً واکسیناسیون را کامل کنند.

کریمی افزود: از نظر ما کامل شدن واکسیناسیون، زدن هر سه دز واکسن است تا مطمئن شویم سیستم ایمنی آن فرد قوی است، اما متاسفانه فقط حدود ۲۷ تا ۲۸ میلیون نفر دز سوم را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون و پنجره طلایی است، ادامه داد: زمانی که در موج افزایشی ابتلاء قرار داریم وقت خوبی برای واکسیناسیون نیست، زیرا ویروس وجود دارد و معلوم نیست آن شخص که می‌خواهد واکسن را دریافت کند ویروس دارد یا نه؟ اما اکنون ابتلاء کم است و بهترین زمان برای افزایش ایمنی بدن است.

کریمی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده تجمعات اجتناب ناپذیری مانند بازگشت حجاج و بازگشایی مدارس و اربعین را داریم، اضافه کرد: برای این که خود را قوی نگه داریم باید واکسیناسیون را تقویت کنیم و این موضوع مستلزم این است که کسانی که واکسیناسیون آن‌ها بیش از ۶ ماه گذشته است برای تزریق دز یادآور خود مراجعه کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تأکید ستاد ملی کرونا بر واکسیناسیون است و اکنون بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون است، گفت: اسلحه ما در مقابل کرونا، واکسیناسیون است و کسانی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نیست حتماً از این فرصت استفاده کنند.

کریمی افزود: همه قرارداد‌های وزارت بهداشت برای خرید واکسن داخلی انجام خواهد شد و بقیه را مجوز صادرات داده است تا بتوانند صادر کنند.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیون دز ذخیره واکسن داریم و از این جهت وضعیت ما خیلی خوب است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ شهید کرونا تقدیم کردیم از کادر بهداشت و درمان تشکر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار