کد خبر: 1095218
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کارشناس بهداشت جهانی:
کارشناس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اقدامات ایران در کنترل و واکسیناسیون کرونا گفت: ایران در حوزه مدیریت کرونا، پیشگام است.

دکتر ایزابل برگری در اختتامیه «کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)» که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، با بیان این‌که هر ۱۰ سال یک بار، یک پاندمی در دنیا رخ می‌دهد، اظهار کرد: پاندمی کووید ۱۹ باعث شد تا یک تجربه مهمی در این زمینه به دست آید و اکنون تمامی جهان پتانسیل برخورد با یک پاندمی دیگر را دارد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در دنیا، افزود: به طور قطع کشورها و شرکت‌های جهانی وجود دارند که از ایران حمایت می‌کنند و باید از این فرصت برای ارتقای سطح مدیریت بهداشت کشور بهره برد.

کارشناس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به تدوین برنامه مقابله با بیماری‌های تنفسی در ایران، خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه، موضوع آمادگی همکاری تمامی افراد و مسئولان جامعه در اجرای آن و پوشش افراد تحت خسارت در سیستم بهداشتی بایستی بررسی و عملی شود.

برگری با اشاره به تفاوت برخورد کشورها با کووید۱۹، گفت: ایران در اجرای این برنامه جزو کشورهای پیشتاز بوده و نباید از سرعت اجرای آن و فعالیت سیستم بهداشتی کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از سند تهیه شده برای مقابله با بیماری‌های ‌تنفسی پشتیبانی کرده و آن را در فضای بین سازمانی به کار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر