کد خبر: 1095001
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
رئیس سازمان صمت استان ایلام خبر داد؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: در استان ایلام در حال حاضر ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی داریم.
عاطفه آزادپور

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صمت استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان ایلام در حال حاضر ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی داریم.

وی افزود: از این تعداد حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال وجود داشته که ۳۰ درصد آن‌ها یعنی ۱۴۰ مورد واحد‌ها راکد محسوب می‌شوند.

رئیس صمت بیان کرد: در خصوص جواز تاسیس صنعتی و طرح‌های در دست اقدام ۵۲۵ فقره جواز تاسیس فعال با سرمایه‌گذاری مورد نیاز ۴۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر وجود دارد.

محمدرحیمی گفت: تعدادی از پروژهش‌های سنگین و طرح‌های نیمه تمام و جواز‌های آماده سرمایه گذاری نقطه امید بخش برای تولید محسوب شده و در صورت راه اندازی در مورد مقرر در ایجاد توسعه صنعتی به شدت تاثیرگذار خواهد بود از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح NJL ۳۱۰۰ دهلران، پتروشیمی دهلران و فولاد ایوان نام برد.

وی ادامه داد: برای اولین بار طرح تولید فیلتر‌های تصفیه آب یک طرح دانش بنیان شرکت غشا گستر دالاهو در شهرک صنعتی ایوان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و همچنین پروژه پتروشیمی هلیلان با توجه به محل قرار گیری و اقداماتی که انجام شده جزء طرح‌های مهم محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت بیان کرد: در سال گذشته ۲۹ واحد را به چرخه تولید برگردانده‌ایم مهمترین آن‌ها فولاد ایوان با تولید میلگرد بوده که پس از ۵ سال به چرخه تولید بازگشت.

وی به طرح دیگر اشاره کرد و گفت: طرح سولفات پتاسیم به جز طرح راهبردی کشور محسوب می‌شود نیز از طرح‌های بازگشت به چرخه تولید است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جدید برای راه اندازی ۳۰ واحد صنعتی دیگر هدف گذاری کرده‌ایم که تا کنون پنج مورد آن‌ها به چرخه تولید برگشته و شیوه این کار به سمت آخر سال بیشتر خواهد شد.

وی به ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: یکی از فعالترین کارگروه‌های استان که روزانه جلسه آن با هدف افزایش ظرفیت واحد‌های نیمه فعال و وضع موجود واحد‌هایی که مشغول به فعالیت هستند برگزار می‌شود.

محمدرحیمی گفت: سال گذشته ۷۳ جلسه، ۲۵۰ پرونده با ۴۰۳ مصوبه و در سال جدید ۱۶ جلسه کارگروه تسهیل با ۶۶ پرونده و ۸۸ مصوبه تشکیل شده که بیش از ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات در بخش صنعت مربوط به کمبود نقدینگی، معوقات، مشکل بانکی، تعطیلی واحد‌های تولیدی، فرسودگی ماشین آلات و منسوخ بودن تکنولوژی‌ها است.

رئیس سازمان صمت به بازرسی‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: حدود ۱۷ هزار فقره بازرسی و ۱۰۷۰ پرونده تخلفات‌ای به مبلغ ۵۰۷ میلیارد ریال تشکیل شده که این میزان بازرسی نسبت به سال گذشته رشد ۷۲ درصدی را شامل می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر