کد خبر: 1095000
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهران؛
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهران گفت: در شهرستان مهران بالغ بر ۷۰۰۰ کلنی زنبور عسل وجود دارد که این مقدار سبب اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ نفر شده است.
عاطفه آزادپور

شیرخانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهران اظهار داشت: شهرستان مهران یکی از مناطق مستعد تولید عسل است که در موقع کشت کلزا و گلدهی آن بیشتر زنبورداران در منطقه استقرار می‌یابند.

وی افزود: در شهرستان بالغ بر ۷۰۰۰ کلنی زنبور عسل که باعث اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ نفر شده، وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهران تصریح کرد: اگر بارندگی به موقع و پوشش گیاهی در زمان معین وجود داشته باشد باعث رونق این حرفه و یک شغل پایدار با درآمدزایی ثابت برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان مهران و مناطق تابعه درخت کنار به فراوانی یافت می‌شود و به همین دلیل بیشترین نوع عسل معمولی و درخت کنار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران ادامه داد: عمده مشکل زنبورداران شهرستان عدم تشکیل اتحادیه و افزایش قیمت شکر است که به دنبال حل این مسائل هستیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی در جهت حمایت از زنبورداران برای تامین نهاده اقدام به توزیع شکر یارانه‌ای، ثبت نام و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به آن‌ها می‌کند.

شیرخانی در پایان گفت: مقدار حجم عسل تولید شده در سطح شهرستان بستگی به شرایط آب و هوایی و گل، گیاه منطقه دارد، ولی امسال به علت خشکسالی تولید این محصول نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر