کد خبر: 1094764
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
توسط دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای اعلام شد
مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ از بین برادران و خواهران داوطلب برای یک دوره آموزشی و پژوهشی دو ساله پژوهشگر می‌پذیرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) به منظور تربیت پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی، برای سال ۱۴۰۱ از بین برادران و خواهران داوطلب و علاقه‌مند دانش آموختگان دوره دکتری، دانشجویان دوره دکتری و طلاب سطح چهار حوزه علمیه، از طریق آزمون و مصاحبه برای یک دوره آموزشی و پژوهشی دو ساله در شهر‌های تهران، قم و مشهد، پژوهشگر می‌پذیرد.

اهداف این طرح عناوینی از قبیل اعتلا معارف، اصول و مبانی اسلام ناب محمدی، توانمندسازی پژوهشگران برای حضور در عرصه پژوهشگری معارف انقلاب اسلامی با رویکرد آینده‌پژوهی و پاسخ به مسائل و نیاز‌های جامعه اسلامی، آشناسازی پژوهشگران با روش‌های کارآمد و مؤثر پژوهش در حوزه معارف انقلاب اسلامی برای تولید و تعمیق علم و معرفت دینی به منظور نیل به تمدن نوین اسلامی، گسترش فضای نقد، تحلیل، تبیین، ارزیابی، آزاد اندیشی، سیاست پژوهی و نظریه پردازی در حوزه‌های معارف انقلاب اسلامی، تولید آثار پژوهشی و تألیف کتاب‌های علمی درگرایش‌های تخصصی مبتنی بر منظومه فکری و اندیشه حضرت امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای نقش‌آفرینی پژوهشگران خلاق و نوآور در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی عنوان شده است.

مدت زمان برگزاری این دوره برای همه مراکز تهران و مشهد و قم دو سال (چهار نیم سال تحصیلی) است که هر نیم سال تحصیلی شامل ۱۶ هفته و هر هفته شامل ۲ روز حضور در جلسات برنامه درسی پژوهشی (حداقل هفته‌ای ۱۰ ساعت) است.

شرایط عمومی پذیرش به قرار زیر است:

- مسلمان بودن
‌-اعتقاد به اصل ولایت مطلقه فقیه و التزام عملی به آن
‌-اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، متدین و پایبند به اخلاق اسلامی
‌-آگاهی از نظام اندیشه‌ای انقلاب اسلامی و مبانی معرفتی حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی
‌-دارا بودن سوابق پژوهشی و مقالات علمی
‌-دارا بودن حداکثر سن ۳۵ سال برای دانش آموختگان دکتری و ۳۰ سال برای دانشجویان دکتری و طلاب سطح چهار
‌-تأهل برای خواهران
‌-سکونت در شهر برگزاری دوره

متقاضیان می‌توانند از تاریخ اول تیر ماه تا تاریخ اول مردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دوره ثبت نام کنند. پذیرش متقاضیان منوط به شرکت در آزمون و کسب حدنصاب نمره در آزمون عمومی و تخصصی و شرکت در مصاحبه و کسب نمره حدنصاب قبولی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار