کد خبر: 1093982
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: مشترکین کم‌مصرف در بخش‌های صنعتی و کشاورزی از پاداش صرفه‌جویی در مصرف انرژی برخوردار و همچنین مشترکین خانگی نیز در صورت رعایت الگوی مصرف از پاداش عالی شرکت توزیع نیروی برق بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین قدیمی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق اظهار کرد: مصوبه امسال هیئت دولت راه را برای کاهش مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی هموار کرده و با توجه به تغییر ساعات کاری ادارات از ساعت ۷ صبح الی ۱۳/۳۰ ظهر فرصت لازم برای کاهش مصرف برق در ادارات دولتی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، کل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی و سامانه‌های سرمایشی غیرضرور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه  شرکت‌های توزیع نیروی برق موظف به نظارت بر اجرای دقیق این مصوبه شده‌اند، اظهار کرد: بدیهی است که در صورت بی‌توجهی هرکدام از دستگاه‌های اجرایی وادارت به مصوبه هیئت دولت برق ادارت پرمصرف قطع وجرایم در نظر گرفته شده در خصوص مشترکین پرمصرف اداری اعمال خواهد شد.

قدیمی گفت: خاموش کردن وسایل برقی اداری و لامپ‌ها پس از اتمام کار، استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در ادارات است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اوج مصرف برق در این استان را ۱۵ خردادماه الی ۱۵ شهریور ماه اعلام و افزود: ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۷ عصر وهمچنین ۱۹ الی ۲۳ شب پیک مصرف برق در تابستان است که در صورت رعایت الگوی مصرف  در ساعات یاد شده شاهد خاموشی‌های ناخواسته نخواهیم شد.

وی اظهار کرد: طی تفاهم نامه‌ای با مشترکین بخش کشاورزی و صنعتی استان، مشترکین کم‌مصرف در بخش‌های یاد شده از پاداش صرفه‌جویی در مصرف انرژی برخوردار و همچنین مشترکین خانگی نیز در صورت رعایت الگوی مصرف از پاداش عالی (به ازای صرفه جویی یک کیلووات برق اندازه ۵ برابر برق صرفه جویی شده) به عنوان بستانکار از پاداش این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

قدیمی همچنین از پایان موفقیت‌آمیز عملیات مانور اقدام فراگیر فیدر چهار و ارتقای سطح پایداری برق بخش خورش‌رستم خلخال خبر داد و گفت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز این مانور تعویض کلیه سیم‌های مسی موجود شبکه فشار ضعیف داخل شهر هشجین با جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای این سیم‌ها برای رفع مشکل افت ولتاژ مشترکین این شهر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر