کد خبر: 1093981
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال هشت هزار بی‌سواد و کم‌سواد در این استان زیرپوشش طرح‌های سواد آموزی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدغلامحسین گنجی در جلسه تبیین سیاست‌های اجرایی فعالیت‌های سوادآموزی اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰ نفر در دوره سوادآموزی دو هزار و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و دو هزار نفر در دوره تحکیم جذب کلاس‌های سوادآموزی خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال جامعه هدف فعالیت‌های سوادآموزی از۱۰ تا ۴۹ سال به ۱۰تا ۶۰ سال تغییر می‌یابد.

وی استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی در سوادآموزی را از دیگر رویکردهای جدید سوادآموزی ذکر کرد و افزود: در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و نصیب برابر آموزشی مناطق محروم، مرزی ،حاشیه‌نشین و افراد بازمانده از تحصیل از اولویت سوادآموزی خواهد بود.

وی همچنین توجه به مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی را یکی از برنامه‌های مورد توجه سوادآموزی بیان کرد: مراکز یادگیری محلی با رویکرد جدبد برای سیاست مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد بی‌سواد و کم‌سواد برای زندگی بهتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

گنجی افزود: مدرسه محور، چرخش به سمت تقاضامحوری یه جای عرصه‌محوری خدمات سوادآموزی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی از دیگر سیاست‌های اجرایی مورد تاکید سوادآموزی است و امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال تحصیلی آینده باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر