کد خبر: 1093212
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
در نشست با هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های تبریز تاکید شد که صناف جزو حامیان اصلی انقلاب و نظام هستند.

دومین جلسه مشترک اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف تبریز و روسای اتحادیه های صنفی در راستای پاسخگویی به مشکلات و ابهامات اصناف و چگونگی استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰، با حضور رئیس بسیج اصناف در محل سالن اجلاس اتاق اصناف تبریز برگزار شد.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در این نشست به نقش بازار تبریز در برهه های حساس کشور اشاره کرد و گفت: بازار تبریز نقش بسیار مهمی در عرصه اقتصادی و اجتماعی منطقه شمال غرب دارد و از لحاظ ملی نیز جزو پیشروان است و اصناف آن نیز جزو حامیان اصلی نظام و انقلاب هستند.

عیسی اورج زاده ضمن تشکر از همدلی و همراهی اصناف گفت: افزایش ۱۰۰ برابری نصاب فروش کالا و خدمات در عملکرد ۱۴۰۰ در راستای اجرای تبصره ماده ۱۰۰ بیانگر توجه سازمان امور مالیاتی کشور به حقوق صاحبان مشاغل است، لذا طی رایزنی های لازم با ستاد سازمان، سقف فروش کالا و خدمات افراد مشمول این تبصره به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است و کلیه افرادی که میزان فروش آنها در سال ۱۴۰۰ از این مبلغ کمتر باشد، می توانند از تسهیلات این ماده استفاده نمایند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری مودیان محترم استان از ظرفیت‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: سازمان امور مالیاتی به منظور رونق بخشیدن به کسب و کارها و حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک، مشوق های دیگری را هم برای استفاده کنندگان این تبصره از جمله امکان تقسیط بدهی، عدم الزام به نگهداری دفاتر قانونی و تعدیل ضریب سودآوری را فراهم نموده است.

وی گفت: هدف نهایی سازمان از ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کار، جلب رضایت مودیان و تکریم ارباب رجوع می‌باشد تا مودیان محترم مالیاتی در کمال آرامش به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه به سوالات کلیه اعضا حاضر پاسخ داد و با اشاره به جایگاه روسای اتحادیه ها در ایجاد فضای اقتصادی سالم، از همراهی همیشگی اصناف و کسبه تبریز با اداره کل امور مالیاتی استان بالاخص در زمان ارائه اظهارنامه قدردانی کرد.
وی هم چنین به آمادگی مدیرکل، معاونین مالیاتی و روسای ادارات شهرستان ها برای پاسخگویی حضوری به مراجعین اشاره کرد و افزود: مودیان محترم مالیاتی در صورت وجود هرگونه مشکل و یا اعتراض می توانند با مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی سراسر استان، نسبت به دیدار با روسا اقدام نموده و همکاران اداره کل آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی آنها هستند.

میر حبیب هاشمی، رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این نشست گفت: هدف اصلی این اتاق همسویی با برنامه های اقتصادی دولت و تلاش برای پرداخت عادلانه و واقعی مالیات توسط کسبه و صاحبان مشاغل است.

در ادامه جلسه، روسای اتحادیه های مبل، آجیل، کفاشان، رایانه، مصالح ساختمانی، فلزکاران، عکاسان، لوازم خانگی، چرم و لوازم کفش، فرش، لوازم یدکی، ، لوازم الکتریکی، اتودربست به نمایندگی از سایر روسا به بیان مشکلات و دغدغه های اصناف از جمله نحوه محاسبه تراکنش های بانکی، افزایش تورمی گردش حساب ها، عدم تطابق ضرایب اعلامی وزارت صمت با ضرایب سازمان مالیاتی، تاثیر نوسانات ارزی بر میزان فروش، تعطیلی چند ماهه بازار به علت شرایط تحمیلی بیماری کرونا  پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر