کد خبر: 1092863
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اشتغال زایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال هم بیش از ۴۰۰ شغل جدید در پارک علم و فناوری استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حبیب ابراهیم پور با اشاره به نقش و جایگاه شرکت‌ها و واحدهای فناور جدید در افزایش میزان اشتغال در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان اردبیل فعال هستند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان پیشرو در استان خبر داد و گفت: این شرکت‌ها روی نمونه کار می‌کنند و توسعه فعالیت این شرکت‌ها در استان مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیم پور با اشاره به برنامه ریزی برای فعالیت سه شتاب دهنده قوی در استان افزود: هنوز مجوز شتاب دهنده در کشور صادر نشده ولی با پیگیریهای انجام شده زمینه برای راه اندازی سه شتاب دهنده قوی در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات رئیس جمهور به تامین زیرساختهای پارک علم و فناوری اختصاص یافته است، درخصوص ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان گفت: ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش بنیان استان از طریق بانک تجارت پرداخت می‌شود.

ابراهیم پور همچنین از راه‌اندازی مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در اردبیل راه‌اندازی شده و در کنار آن ایجاد مرکز نوآوری تولید بذر دانه‌های روغنی در حال انجام است.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر