کد خبر: 1092711
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
تحولات روز صد و یازدهم جنگ اوکراین.
ارتش اوکراین از ظهر دیروز تا کنون بیش از ۳۰۰ تیر راکت و گلوله توپ به مناطق کایبیشفسکی و وروشیلوفسکی در حومه شهر دونتسک شلیک کرده است.
 یک بار دیگر با به بن بست خوردن وضعیت میدانی نبرد در شرق اوکراین، دو طرف به بمباران و راکت باران مناطق شهری و ساختمان‌هایی که غیرنظامیان نیز در حوالی آن‌ها حضور دارند روی آورده اند.

روز گذشته ابتدا دولت اوکراین مدعی شد ارتش روسیه کارخانه جات آزوت در شهر سورودونتسک را که محل پناه گرفتن ۵۰۰ غیر نظامی اوکراینی بوده است بمباران کرده است.

در پاسخ به این اقدام ارتش اوکراین نیز دست به راکت باران گسترده شهر‌های استان دونتسک و محل زندگی صد‌ها هزار غیرنظامی ساکن در این استان زده است.

به گزارش وبسایت تحولات جهان اسلام و بنابر اخبار منابع محلی، ارتش اوکراین از ظهر دیروز تا کنون بیش از ۳۰۰ تیر راکت و گلوله توپ به مناطق کیف، کایبیشفسکی و وروشیلوفسکی در حومه شهر دونتسک شلیک کرده است. آتش سوزی در برخی نقاط همچنان ادامه دارد و حجم خسارات بالا عنوان شده است. آمار اولیه تلفات این حملات ۲۴ نفر کشته و زخمی ذکر شده است. منابع محلی می‌گویند پس از درگیری‌های سال ۲۰۱۴ میلادی چنین بمباران سنگینی را در شرق اوکراین مشاهده نکرده‌اند.

متاسفانه این روند همچنان ادامه داشته و ارتش روسیه امروز در حمله‌ای کم سابقه ۷ تیر موشک بالستیک اسکندر را به سمت شهر خارکیف در شمال شرقی اوکراین شلیک کرده است.

لیست بلندبالای تجهیزات نظامی درخواستی دولت کی‌یف

در حالی که در ماه‌های اخیر شاهد ارسال حجم گسترده و کم سابقه‌ای از تجهیزات نظامی سنگین توسط غرب برای ارتش اوکراین بوده‌ایم، یک بار دیگر مقامات دولت و فرماندهان اوکراینی مدعی کمبود سلاح، مهمات و تجهیزات جنگی برای نبرد با ارتش روسیه شده اند.

گفته می‌شود رهبران اوکراینی لیست بلند بالایی از تجهیزات درخواستی خود را برای کشور‌های ناتو ارسال کرده اند بعید به نظر می‌رسد کشور‌های غربی توانایی یا حتی اراده ارسال چنین حجمی از تسلیحات سنگین برای ارتش اوکراین را داشته باشند:

_ ۱۰۰۰ عراده هویتزر کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری (مشابه با ام۷۷۷ و سزار که پیش از این به اوکراین اهدا شده بودند)

سیصد دستگاه راکت‌انداز چندگانه توپخانه‌ای (مانند سیستم قدیمی BM-۲۱ گراد یا نمونه مدرن‌تر M ۲۷۰ امریکایی)

کشته شدن ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/ کمک‌های تسلیحاتی آلمان در راه کی‌یف/ مخالفت برلین با ارسال تانک‌های لئوپارد اسپانیایی به اوکراین +نقشه و تصاویر

پانصد دستگاه تانک اصلی میدان نبرد (پیش از این ۲۴۰ دستگاه تی۷۲ توسط لهستان ارسال شده بود)

دو هزار خودرو رزمی و نفربر زرهی

هزار فروند پهپاد به همراه مهمات وقطعات یدکی

کدام کشور‌ها خریداران اصلی نفت و گاز روسیه هستند؟

بر اساس گزارش مرکز مستقل تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) مستقر در فنلاند، روسیه از ابتدای آغاز جنگ اوکراین تاکنون ۹۳ میلیارد یورو (معادل ۹۸ میلیارد دلار) از صادرات سوخت فسیلی خود درآمد داشته است. این درآمد‌ها حاصل از فروش نفت خام ۴۶ میلیارد، گاز، محصولات نفتی، گاز طبیعی مایع (LNG) و زغال سنگ است.

روز‌های تاریک جنگ اوکراین؛ حملات سنگین موشکی به مناطق غیرنظامی/ لیست بلندبالای تجهیزات نظامی درخواستی دولت کی‌یف/ اروپا از ابتدای جنگ اوکراین، ۵۷ میلیارد یورو سوخت فسیلی از روسیه خریداری کرده است +فیلم و تصاویر

اتحادیه اروپا با پرداخت ۵۷ میلیارد یورو ۶۱ درصد از حجم واردات سوخت فسیلی روسیه در این صد روز را به خود اختصاص داده‌اند. بزرگترین واردکنندگان سوخت روسیه، کشور‌های چین با ۱۲.۶ میلیارد یورو، آلمان ۱۲.۱ میلیارد یورو و ایتالیا ۷.۸ میلیارد یورو بوده‌اند. همچنین کشور‌های چین، هند، امارات متحده عربی و فرانسه واردات سوخت از روسیه را افزایش داده‌اند. این افزایش واردات از روسیه فرانسه را به بزرگترین خریدار گاز LNG در جهان تبدیل کرده است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که آمریکا و کشور‌های اروپایی با تصویب ده‌ها بسته تحریمی، قصد تضعیف اقتصادی روسیه و متوقف کردن پیشروی آن‌ها در اوکراین را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار