کد خبر: 1092626
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از برگزاری رقابت های ورزشی به خصوص در رشته فوتبال در زمان اذان و نماز اول وقت انتقاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم  در نشست ستاد اقامه نماز استان، با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی به وقت اذان قابل قبول نیست، افزود: در این رابطه از فدراسیون های ورزشی و به خصوص فدراسیون فوتبال و متولیان برگزاری این مسابقات می خواهیم در ساعات برگزاری مسابقات تجدید نظر سریع بکنند.

وی اظهار داشت: تجدید نظر در این زمینه باعث می شود مومنین از فیوضات نماز بی بهره نشوند و دوستداران فوتبال نیز بتوانند از برگزاری مسابقات استفاده کنند و با نماز هم تلاقی صورت نگیرد.

آل هاشم برپایی نماز جماعت را یکی از شعائر مهم اسلامی برشمرد که باید بر برگزاری آن در ادارات و سازمان‌های دولتی و عیردولتی اهتمام و توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نماز اول وقت در ادارات و سازمان ها باعث ارتقای معنوی کارکنان می‌شود، ادامه داد: نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام ناب محمدی (ص) باید در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیش از پیش قرار یگیرد و در کوتاه‌ترین زمان و در اول وقت اقامه شود.

آل هاشم کوتاه شدن زمان برگزاری نماز در ادارات و سازمان های خدمات رسان را باعث جلوگیری از نارضایتی مردم دانست و گفت: بر این اساس امورات مردم معطل برپایی نماز نمی شود اما با طولانی شدن زمان اقامه نماز یقینا " کار مردم بر جا می‌ماند و این امر باعث نارضایتی از این فریضه مهم می‌شود.

امام جمعه تبریز برگزاری نماز جماعت در ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی را عامل تقویت وجدان کاری، وحدت، همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقای معنویت بین کارکنان ادارات دانست که باید از این فرصت برای خدمت بیشتر برای مردم استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر