کد خبر: 1092175
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: مسوولان در اصلاحات وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم طوری تدبیر و سیاست گذاری کنند که به مردم فشار وارد نشود.

حجت الاسلام رسول عبداللهی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: مسوولان در بهبود وضعیت اقتصادی مردم چنان عمل کنند که آنان به زحمت نیفتند زیرا عامه مردم از حیث معیشت تحت فشار هستند.

وی اظهار داشت: در این وضعیت اقتصادی باید نظارت ها چنان باشد تا به برخی افراد فرصت طلب، میدانی برای سوءاستفاده از وضعیت کنونی داده نشود و آنان اوضاع را برای مردم غیرقابل تحمل نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ملت بزرگ ایران نجیب بوده و خدمت شبانه روزی به آنان از سوی مسوولان ضروری است، گفت: مردم صاحب انقلاب و تمام ارکان نظام هستند و باید به آن ها خدمت کرد.

حجت الاسلام عبداللهی، پیشنهاد داد، هر جمعه و بین الصلاتین برخی اقشار و اصناف جامعه، مطالبات و مشکلات صنف خود را با مردم و مسوولان در میان بگذارند تا مسوولان با آگاهی از این مشکلات نسبت به رفع آن ها اقدام کنند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال امان راحل و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد یادآوری کرد: یکی از روش های شناخت شخصیت ها از جمله امام راحل و معرفت به ایشان، شناخت از طریق مطالعه آثار علمی است و آثار علمی امام (ره) در حوزه های مختلف در ۵۰ جلد جلد تالیف و چاپ شده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه شخصیت سیاسی امام راحل، بعد علمی وی را مقداری تحت الشعاع قرار داده است، گفت: راه دیگر شناخت امام راحل توجه به آثار عملی وی است که از آثار ایشان به عنوان بزرگترین رویداد عصر و قرن کنونی به ثمر رساندن انقلاب اسلامی با بهره گیری از مبانی دینی است.

حجت الاسلام عبداللهی، یکی دیگر از راه های شناخت امام راحل را توجه به مبانی دینی وی اعلام کرد و ادامه داد: امام (ره) با به ثمر رساندن انقلاب تفکر دینی و معنویت گرایی را احیا کرد و این کار در زمانی روی داد که دین را افیون جامعه می‌دانستند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه های شناخت امام راحل مراجعه به شاگردان ایشان است، اظهار داشت: فرمایشات حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین روش ها برای شاخت امام راحل است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز، گفت: از دیگر ویژگی های امام راحل جامعیت وی از لحاظ علمی، دین شناسی، فقه، فلسفه، تفسیر و سایر علوم است و مهمترین ویژگی امام (ره) الهی بودن وی و توجه قرار دادن خداوند در تمام کارها، رفتار و سخنانش است.

حجت الاسلام عبداللهی، با بیان اینکه امام خمینی(ره) همیشه پیشرو مردم حرکت می کرد، ادامه داد: امام راحل طلم ستیز بود و اجازه نمی داد به کسی ظلم شود، شجاع و نترس بود و در اصول تزلزل نداشت و در مقابل مردم متواضع بود.

وی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب امسال در سخنرانی ۱۴ خرداد فرمودند؛ اجازه ندهیم که هویت و اصالت را از انقلاب بگیرند و هویت زدایی شود، اجازه ندهیم که امام راحل تحریف شود و رده‌های ارتجاع در جامعه حاکم شود، همیشه باید دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنیم و مواظب باشیم تا جنگ روانی در کشور ما تاثیرگذار نباشد و جلوی آن عده‌ای را بگیریم که تلاش می‌کنند تا به جامعه تزریق کنند که انقلاب به بن‌بست رسیده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر