کد خبر: 1091496
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
امام جمعه مراغه:
عضوخبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: شهدای ۱۵ خرداد سدشکن بودند و جاده پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کردند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه به مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اشاره کرد و افزود: امروز هر چه داریم از عزت و سربلندی امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خردادماه است.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) باعث تاسیس جمهوری اسلامی است و باید همواره پشتیبان ولایت و ادامه دهنده راه امام راحل باشیم.

وی از تمام مردم شهرستان خواست تا در مراسم ۱۴ و ۱۵ خردادماه به صورت‌ گسترده شرکت کنند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: نه تنها همه ما بلکه کل مسلمانان و مستضعفان دنیا مدیون امام خمینی(ره) هستیم چراکه اگر امام این حرکت را نمی کرد معلوم نبود الان در چه شرایطی بودیم.


وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور و کابینه به آذربایجان‌شرقی در جلسه نخبگان به عنوان سخنران حضور داشتم و در این جلسه احیای رصدخانه مراغه را از آیت‌الله رئیسی خواستار شدم، خاطرنشان کرد: احیای رصدخانه مراغه با بودجه‌های استانی و شهرستانی امکان‌پذیر نیست و باید بودجه ملی اختصاص یابد.

امام جمعه مراغه اضافه کرد: رصدخانه مراغه یکی از مراکز مهم جهانی و بین‌المللی است و این مجموعه در دوره‌های گذشته یکی از مراکز علمی و دانشگاهی جهان بوده و دانشمندان بسیاری معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در حضور رئیس‌جمهور به قول های روسای جمهور قبلی در خصوص احیای رصدخانه مراغه اشاره کردم که آیت‌الله رئیسی گفتند" همانند روسای جمهور قبلی قول نمی دهم اما در راستای آبادانی و احیای رصدخانه تلاش خواهم کرد".

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر