کد خبر: 1090747
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر گونه ایجاد و راه اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه های علوم پزشکی باید متناسب با هر منطقه و بر مبنای عدالت آموزشی باشد.

کاظم قهرمان زاده  در نشست شورای معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های منطقه ۲ کشور در تبریز، هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تحلیل برنامه جامع عدالت تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی عنوان و اضافه کرد: هدف نهایی از فعال سازی کلان مناطق در سطح کشور این است که مشکلات تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کوچک علوم پزشکی به شکل نظام‌مند احصاء و سپس حل شود.

وی حل مشکلات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مناطق و به خصوص کلان منطقه دو با محوریت تبریز را جزو اولویت های اصلی وزارتخانه برشمرد و افزود: در این رابطه با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این دانشکده‌ها به شکل همگن رشد خواهند کرد.

قهرمان زاده ادامه داد: ظرفیت های بزرگی در سطح کلان منطقه دو وجود داشته و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت مرزی بودن این منطقه در راستای بین المللی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی گام برداشت.

وی اظهار داشت: نگاه به منطقه باید به شکل یک تکه باشد تا دانشگاه‌های بزرگ و کوچک بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان این‌که منطقه شمالغرب کشور نسبت به سایر مناطق از نیازمند توسعه بیشتری است، افزود: امیدواریم اجرای برنامه جامع عدالت تعالی بتواند به توسعه متوازن این منطقه کمک کند و شاهد پیشرفت تمامی دانشگاه‌های سطح کلان منطقه دو باشیم.

غلامرضا فرید اعلایی ادامه داد: ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا منطقه شمالغرب کشور از نظر آموزش علوم پزشکی به پیشرفت متناوب و در شان این منطقه دست یابد که لازمه آن نیز همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر