کد خبر: 1089611
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
همزمان با سوم خرداد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول (روز مقاومت) سه هزار برنامه در سراسر استان برگزار خواهد شد.
زین العابدین داودی

سرهنگ محمدحسن سلامی در نشست خبری که به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد در سالن جلسات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: سه هزار برنامه در روزهای سوم و چهارم خردادماه و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان برگزار می‌شود که برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با سخنرانی امیر پور دستان و با حضور امام‌جمعه، استاندار، خانواده محترم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس محورترین برنامه در روز سوم خرداد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد برنامه یک هزار فعالیت در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج، یک هزار فعالیت در مدارس و دانشگاه‌ها و یکهزارهزار برنامه نیز با همت نیروهای مسلح ادارات و شهرداری‌ها برگزار می‌شود افزود: در این ایام از نخستین گالری موزه آرایی دفاع مقدس استان سمنان نیز رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: تجمعات مردمی با حضور جوانان، تجمع بزرگ دانش آموزان و اجرای سرود سلام فرمانده، تشیع پیکر 4 شهید گمنام، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان و سرکشی به منازل آنان را بخشی از برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد در استان سمنان عنوان کرد.

سرهنگ سلامی افزود: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نخل‌های بی‌سر، نهضت قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس، نمایش اثر موسیقایی شهر خون به‌صورت نماهنگ تولید اثر سمفونیک دفاع مقدس با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را بخش دیگری از برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد در این استان ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد گفت: 16 کارگروه تخصصی و همچنین یک ستاد استانی و هشت ستاد شهرستانی برای بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌ریزی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان درباره تدفین شهدای گمنام نیز گفت: 6 مکان برای تدفین این شهدا مصوب شده است اما پیکر این شهدا تا سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مهمان مردم است و در برنامه‌های مختلف شرکت داده خواهند شد.

وی افزود: پیکر چهار شهید گمنام دفاع مقدس نیز در این روزها میهمان استان سمنان هستند و در همه شهرهای استان حضور می‌یابند و سپس به معراج شهدای تهران برای تدفین برده می‌شوند.

سلامی در پایان گفت: سالروز سوم خرداد در حقیقت سالروز نگه داشتند ارزش‌های بزرگ و انقلابی ملت و جوانان رشیدی است که رزمندگان و شهدای عالی‌مقام ما بودند.

وی گفت: فتح خرمشهر بزرگ در واقع نقطه عطف تاریخ 8 ساله دفاع مقدس بود که پس از آن عملیات بود که پیروزی‌ یکی پس از دیگری شکل می‌گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر