کد خبر: 1088946
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
نماینده مردم اسلامشهر در مجلس در نشست با وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه ویژه به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر شد
بهاره عشقی صابر

دکتر مهدی شریفیان نماینده مردم تهران ری شمیرانات پردیس و اسلامشهر در مجلس در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فرماندار اسلامشهر و مدیران آموزش و پرورش شهر اسلامشهر و چهاردانگه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: اسلامشهر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان تهران در حاشیه جنوب غرب پایتخت از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و... برخوردار است.
وی افزود: با توجه به انسجام و همبستگی که بین مسئولین شهرستان اسلامشهر در راستای رفع مشکلات مردم وجود دارد، اطلس جامع و کاملی از مسائل و مشکلات در تمام زمینه ها احصا شده و با تمام توان در صدد رفع آنها در زمینه های مختلف با همکاری مسئولین و مقامات عالی رتبه کشوری و استانی هستیم.
شریفیان با بیان مشکلات و کمبودهای زیرساختی آموزشی شهرستان تاکید کرد: بالا بودن تعداد مدارس با حکم قلع و قمع، بالا بودن آمار مدارس فرسوده در شهرستان، دو نوبت بودن و مختلط بودن برخی مدارس، عدم وجود فضای اردوگاهی آموزشی و پرورشی، کمبود جدی فضاهای ورزشی، عدم وجود یک مرکز پژوهشی دانشگاهی و دغدغه و مشکلات فرهنگیان که در کشور فراگیر است از اهم موضوعاتی است که مردم اسلامشهر با آن دست به گریبانند.
مقاوم سازی مدارس شهرستان نیازمند توجه جدی وزارت آموزش و پرورش است
حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر هم در این نشست به فرسودگی بخشی از مدارس اسلامشهر اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی واحد های آموزشی شهرستان نیازمند توجه جدی وزارت آموزش و پرورش است.
حبیبی اظهار داشت: اسلامشهر در حوزه های مختلف از جوانان و نوجوانان نخبه و موفق در عرصه های مختلف علمی، قرآنی، ورزشی، هنری و... برخوردار است.
وی با بیان اینکه این شهرستان با کمبود فضاهای آموزشی و تراکم دانش آموزی در کلاس های درس مواجه است افزود: سرمایه گذاری در این حوزه و احداث مدارس جدید و همچنین تجهیز مدارس و هنرستانهای اسلامشهر به رشد و شکوفایی استعدادهای بیشمار دانش آموزان این شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.
گفتنی است وزیر آموزش و پرورش بنا به دعوت و پیگیری مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در سفر چند ساعته به شهرستان اسلامشهر ضمن حضور در آرامستان دارالسلام اسلامشهر و ادای احترام به شهدای گمنام در محل مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش حاضر و زمین چمن مصنوعی این مجموعه را که با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال با همکاری خیرین احداث شده، افتتاح کرد و در ادامه با حضور در تعدادی از مدارس فرسوده و در حال تخریب اسلامشهر از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را مشاهده و مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و در پایان با حضور در سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر پای درددل مدیران و نمایندگان مناطق مختلف آموزش و پرورش این شهرستان نشست و برای گفتگو و تبادل نظر قول همکاری برای تامین اعتبارات مورد نیاز طرح های نیمه کاره، تقویت و ارتقای مدارس استثنایی و رفع کمبود زیرساخت های آموزشی و پرورشی در این شهرستان را داد.
قابل ذکر است که مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با جمعیتی بالغ بر ۹۲ هزار دانش آموز با ۱۸۴ فضای آموزشی در ۲۱۹ شیفت کاری بالاترین نرخ جمعیت دانش آموزی با بیش از ۱۵۰۰ پرسنل غیر بومی، بیشترین میزان بازنشستگی را در بین شهرستان‌های استان تهران دارد که علاوه بر تامین هزینه ۸ میلیارد تومانی سرویس ایاب و ذهاب معلمین، چالش وجود بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی فرسوده و در حال تخریب بیشترین مسائل و مشکلات را در بین مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تحمل کرده و برای رفع آنها باید اقدامات جهادی ویژه انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر